tirsdag 19. mai 2015

Røde prikker på leggene

Koop nú Roede in onze Webshop of de Bouwmarkt! Of je nu dagelijks klust of één keer per jaar. GAMMA is er voor iedere klusser! Blødning etter fingring og røde prikker etter shaving.


Røde prikker på penis og penishodet, irriteres ved svetting og dusjing. Lichen planus har en tendens til å ramme huden rundt anklene og leggene. Keratosis pilaris: Veldig vanlig hudtilstand der man får røde prikker med ru overflate på fremsiden av lårene og leggene.


Psoriasis: Hudsykdom som rammer ca. Vanlig årsak til vedvarende skjellende utslett på leggene. Barbering og røde prikker , hva skal jeg gjøre?


Etter at jeg sheiva hsr jeg fått fult av røde prikker der jeg sheiva,. Sliter med kløe og røde prikker etter barbering. Fått røde prikker på tissen etter shaving. Logg inn for å følge dette.


Har i flere år nå vært plaget med stygge prikker på leggene , for det meste på utsiden av leggene , nederst, men i det siste har de også begynt å komme litt oppover lårene. De verken klør eller svir, og er heller ikke overfladiske. Hei, For omtrent dager siden fikk jeg utslett på begge føttene, utslettet arter seg som små røde prikker. Utslettet har nå spredd seg til begge leggene.


Jeg oppdaget utslettet etter en helgetur til Danmark. Det klødde ikke til å begynne med men klør litt nå. Ikke ømt, ikke hevelse. Bak leggene miner er det så mange røde prikker.


Hva er egentlig dette? Det forsvinner når jeg blir veldig brun. Jeg lurer på om det er store porer eller hårsekker. Det er ikke noe utslett, men mer under huden min.


Ser at flere andre jenter også har dette, men ikke alle. Skulle gjerne bli kvitt dette. Visse typer gir ru og større flekker på fremsiden av leggene. Atopisk ekseArvelig eksem som ofte rammer bena. Ses vanligst som kronisk og tilbakevendende kløende utslett på baksiden av knærne.


Klikk på lenkene for å se bilder av de forskjellige utslett. Røde hunder: Et utslett med lyserøde prikker kommer til syne først bak ørene og i hodebunnen. Elveblest som røde vabler i huden.


Hvis man får sterkt kløende utslett, og er hudfrisk fra før, vil man også vurdere skabb som klør mest om kvelden. Kortisonkremer har en generell kløestillende og lindrende effekt på en lang rekke tilstander, også de som er nevnt over. Som jeg skulle bruke UTEN den fordømte strømpebuksa - trodde jeg! Hvis du har fått mange røde prikker på huden i det siste, er det trolig Cherry Angiomer. Noen får flere enn andre.


SVAR: Hei jente år. Takk for at du kontakter Ung. Har og har alltid hatt tusenvis av røde prikker på leggene og lårene. En gang så jeg en dame som hadde likt. Er det noen som bare er slik?


Har du hørt om cherry angiomer før? De kalles på fagspråket Campbell de Morgan spots, og på folkemunne kirsebærflekker. Det er de røde prikkene mange av oss har i huden. De er ikke farlige, men må skilles fra andre utvekster som kan forekomme i huden, sier Kjetil Guldbakke, hudlege ved.


De som skal bo på skole skal overnatte på skoler i Vågsbygd. De mulige årsakene til rød hud på føtter og ankler er varierte. Diagnose vil avhenge av om rødhet er også kløende eller sår, hoven eller varm å ta på , enhetlig eller flekkete, og om det er andre ledsagende symptomer.


Røde prikker på leggene

Det finnes mange ulike forklaringer på hvorfor utslettet oppstår. Det kan være følgen av en skade eller et traume, utslag på grunn av allergiske reaksjoner, autoimmune sykdommer, virusinfeksjoner og blåmerker. Sopp ellers på kroppen blir gjerne kalt for ringorm”. Vær også oppmerksom på at enkelte alvorlige infeksjoner, som blodforgiftning eller meningokokksykdom, kan gi hudblødninger som likner på utslett.


Eksempler på hudsykdommer som gir utslett eller andre hudforandringer er: EkseHuden blir rød og væskende eller tørr og skjellete.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg