tirsdag 7. oktober 2014

Hvordan strikke genser

Utforsk sesongens gensere og sett sammen den perfekte looken! Finn Populære Strikkeoppskrifter. ZapMeta Tilbyr Oversikt fra Søkemotorer. Hvis du skal lage en genser er det lurt å velge et garn som du liker å strikke , og som du synes det er enkelt å jobbe med.


Ikke la deg lure av at store pinner gir større masker og raskere resultat. Noen ganger kan det være like vanskelig å strikke jevnt med store pinner som med små.

Lær å strikke med strikkeskolen. Har du forresten sett boken Med hjerte for strikk? Jeg lagde egentlig et innlegg om dette for en liten stund tilbake,. Glorete julgensere har lenge vært et humoristisk innslag i britiske og amerikanske juletradisjoner, og de siste årene har fenomenet nådd oss her i Norge. Men i stedet for å kjøpe ferdige gensere, hvorfor ikke strikke sine egne med norske motiver og tekst?


Det er fullt mulig å for eksempel felle i siste omgang før halskanten, altså å strikke en omg rett når du har lang nok raglanfelling, og så felle for eksempel hver eller maske på denne omgangen. Og så strikke halskant etter det. Det går sikkert også å felle før som du sier, men det har vi ikke prøvd.


Det finnes flere nettsteder som har laget strikkeskoler.

Disse lenkene kan være til hjelp både for den som er helt blank på å strikke , den som trenger å friske opp grunnteknikkene og den som vil lære seg mer avanserte teknikker. Dette skal jeg prøve! Ta en titt på alle strikke - og hekleprosjekter fra DROPS fans over hele verden! Jeg har utrolig lyst til og lære meg og strikke genser. Men forstår ikke hvordan så lurer på om noen har noen gode tips til meg hvordan jeg skal lære meg det :-D ? Om noen har noen gode videoer eller nettsider som viser veldig nøye hvordan man gjør det.


Hvordan se forskjell på rettmasker og vrangmasker. Masse å velge mellom! Noen små tips til deg som skal strikke skappelgenser: -You can do it!


Jeg trodde ikke jeg klarte å lage en hel genser etter å bare ha strikket en lue på ungdomsskolen som så ut som en brannmanet. Det kjedeligste arbeidet med å strikke genser er å montere den, syns nå jeg! Men når man først kommer i gang med arbeidet er det ganske raskt å montere genseren. Her kommer en liten gjennomgang på hvordan jeg monterer en strikka genser. Med Strikkehjelpen kan du lære å strikke.


Du finner forskjellige teknikker, masker og forkortelser i appen. Nå er det enklere enn noen gang. Har du lyst til å begynne å strikke , og ønsker en lett oppskrift - eller trenger du et hvileprosjekt innimellom mønstertolkning? Enkel oppskrift gir superfin genser ! Her får du en enkel oppskrift på en superfin, stripete genser !

Her er en beskrivelse på hvordan jeg lager hals på en genser der bolen er klippet opp både til ermhull og til hals. I forrige innlegg skrev jeg hvordan jeg klippet til ermhull. Jeg gjør det på samme måte når jeg klipper hull til hals, jeg måler opp halsen og tråkler inn en merketråd der jeg vil at halslinningen skal starte.


Men siden armene bare går til overarmen skal jeg vente å se til jeg er ferdig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg