fredag 13. november 2015

Gravid uke 8 mage

Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme.


I uke 6-begynte kvalmen, og en bivirkning er at jeg er blitt løs i magen og dermed forsvant den stinne følelsen. Magestørrelsen er som før graviditeten om morgenen (etter dobesøket, sorry detaljer ), men kan være ganske stor om kvelden.

Babyverden har en podcast uke for uke. Under tema vil du for hver uke kunne lese en oppsummering av det som ble sagt i podcasten. Fødselslege Tilde Broch Østborg: Nå ser den lille snart ut som et lite menneske.


Alt om mage , kropp, fostret, kosthold og utvikling i uke 8. Endelig gravid i uke 8. Når du er gravis i uke så vokser babyen i en utrolig hastighet – omtrent én millimeter hver dag og nå er størrelsen på fosteret like stort som ett jordbær. Jeg er gravid i uke , og jeg lurte på om det er stor sjans for at jeg spontanaborterer?

Det er litt av en endring som skjer med mors kropp fra unnfangelse til fødsel. Her er flotte bildeserier. Magen ble stor dagen etter jeg tok test syntes jeg. Tenkte det var psykisk men fikk allerede spørsmål i uke 6. Er små kvalm hver dag,hoven i fingrene på morgenen.


Jeg har bestillt tidlig ul i slutten av uke ni. Når du har vært gravid i uker veier livmoren 2gram og inneholder dl fostervann. Blant dem er for eksempel oppblåst mage og forstoppelse, mye utflod og kanskje underlivssopp, hårvekst på magen, plagsomme hemoroider og åreknuter i underlivet og på beina. For å se animasjon med nærbildet av Embryoet, Klikk deg inn på Embryoets utvikling uke 2-12. Les også våre flotte tekster om fosteret, mor og far uke for uke.


Dersom du liker å høre podcast, kan du følge podcasten Uke for uke. Det er lett å la seg forbløffe over svangerskap og fødsel. Vi har samlet noen av de faktaene som fascinerer, forundrer og forbløffer oss mest. I tillegg er oppblåst mage , forstoppelse, utflo.


I uke eller kjenner mange nå ett eller flere symptomer på at man er gravid. Det er vanlig å være trøtt, kvalm, svimmel og få større bryster.

Følg fosteret utvikling i svangerskapet fra uke til uke. Se bilder av foster i ulike uker og få svar på de vanligste spørsmålene om din graviditet. Jeg pleier alltid å få mage veldig tidlig, allerede ved uke (det er tegnet på at jeg tror jeg er gravid , og tar testen). Selv om det er oppblåsthet, eller hva det er, så er det likefullt en mage som ikke pleier å være der.


Da jeg var uker , kom det en kollega og klappet meg på magen og smilte lurt, uten at jeg hadde sagt noe til noen. Magen vokser, men jeg spiser mindre enn noen gang, pga kvalme :S Ikke er det mulig å holde inn magen, og det funker ikke å gjemme den. Oppblåst mage , halsbrann, kvalme og forstoppelse er vanlige plager. En tørr kjeks før du står opp kan forebygge kvalmen. Nå er det på tide å bestille time til første svangerskapskontroll.


På størrelse med en liten appelsin. Babyen er nå omtrent centimeter langt i hel lengde og veier rundt 1gram. Sannsynligvis føler du deg ikke noe særlig bedre ennå.


Mange er kvalme, trette, oppblåste og mer. Trøsten er at kvalmen pleier å gi seg om et par uker. Kanskje har du foreløpig gått lite opp i vekt, men snart kommer vektøkningen sakte men sikkert hos de fleste.


Gravid uke symptomer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg