torsdag 12. januar 2017

Saftig rund sjokoladekake

Når kaken bakes med surmelk brukes natron som hevemiddel. Smør en rund form (cm), dekk bunnen med bakepapir. Vi anbefaler deg å prøve matblogger Tove Holter sin oppskrift på en enkel og saftig sjokoladekake i rund form.


Saftig rund sjokoladekake

Café Stings sjokoladekake er en killer sjokoladekake - myk og saftig med en helt fantastisk god sjokoladekrem! Jeg fant oppskriften på nettet for mange år siden, og kaken skal etter sigende stamme fra Café Sting i Stavanger. En sjokoladekake MÅ være saftig for at den skal være god. Det har vært mange år jeg ikke har spist sjokoladekake grunnet minner av tørr kake som faller av gaffelen i mange biter og som må skylles ned med væske.


En god sjokoladekake er det jeg baker desidert mest. Det er barnas favoritt og også en favoritt blant mange voksne. Heldigvis fikk jeg oppskriften og siden den gang er dette den eneste oppskriften jeg bruker når jeg skal lage en ‘vanlig’ sjokoladekake. Veldig smakfull, saftig og passe. Her får du oppskrift på en saftig og søt sjokoladekake i rund form, som passer like godt til bursdag som til kaffen på en søndag.


Saftig rund sjokoladekake

Jeg har derfor valgt å samle fem av mine sjokoladekakefavoritter her så kan du selv velge hvilken du synes ser diggest ut. Den aller første kaken er en saftig sjokoladekake med myk karamell og kaffeglasur. En skikkelig saftig sjokoladekake som går raskt å lage! Dette er en sikker vinner som er ferdig på minutter.


Jeg som aldri får til saftige sjokoladekaker har endelig klart det! Denne ble en fulltreffer! Spørs om det er rømmen som gjør susen. Synes 7g ble vel mye sukker så ble det som var igjen i posen 5g og det var mer enn nok. Kunne nok ha tatt enda mindre ettersom glasuren er såpass søt.


Saftig rund sjokoladekake

Slik lager du saftig sjokoladekake med sjokoladesmørkrem. Saftig sjokoladekake i langpanne. Varm oven til 1grader og kle formen med bakepapir. På selveste nasjonaldagen er det gøy å lage noe ekstra godt og staselig, som gjerne følger fargepaletten til flagg og pynt. Her finner du oppskrifter på festfine 17.


Har leita så lenge etter en glutenfri sjokoladekake som var skikkelig saftig , og det var denne. D første gongen jeg laget sjokoladekake ,. Den trenger nok å stå minutter lenger ja. Sjokoladekake (24cm rund form) Kake. På leting etter en saftig og myk glutenfri sjokoladekake med deilig smak av sjokolade?


Da er du kommet til rett sted. Det var en leser av bloggen som spurte om jeg kunne lage en oppskrift på glutenfri sjokoladekake i rund form. Hun var så glad i den glutenfrie sjokoladekaken i langpanne som jeg hadde her på bloggen. Jeg fikk prøvd denne i helga – og den ble kjempegod! Vi lagde den i rund form, og halverte røra.


Endte opp med å steke i nesten min. Ofte når vi spiser sjokoladekake ender barna opp me å slikke av glasuren og lar bunnen ligge igjen, men det skjedde ikke med denne kaka #128578; Kjempego og også mørk nok for de voksne. Noen ganger er det lov å unne seg noe ekstra godt.


Det er en smakfull sjokoladekake som er både saftig og holdbar og som er en favoritt både hos voksne og barn. Den blir høy og fin og er enkel å lage. Altså den perfekte sjokoladekake #128578; Det fine med denEn bonus med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg