fredag 9. november 2018

Baby feber sove ute

Bekijk nu ons uitgebreide assortiment Feber. Voor 23:bestel is morgen thuis! Betaal zoals je wilt. Vooraf, achteraf of gespreid. Ervaar het gemak van Wehkamp. Hun sover alltid ute på dagen. Nekter å sove inne i sengen). Nå har hun feber og er kjempe forkjøla.


Har sovet i min ganger idag (inne i senga). Lurer på om jeg skal prøve å legge henne ute i vogna slik at hun får sovet skikkelig, men så. Baby feber sove ute Passer i fargene til Grovstrikket lue. Unisex skjerf med halskrage for trendy babyer og barn laget med mykt fôr for perfekt varmeakkumulering.


Det å sove ute , å det å være ute , er jo to forskjelige ting. Hadde jeg hatt valget å kunne få sove ute i vogn når jeg hadde feber , så ville jeg ha gjort det. Er det greit å sove ute selv om man har feber ? Snuppa fikk feber i går kvel har vært forkjøla lenge og venter på jeksler. Målte 3 to ganger under armen i går før midnatt og ho fikk Alvedon(svensk). Ho våkna igjen og fikk ny Alvedon rett før halv seks.


Hun har 3i feber og jeg lurer på om jeg bør unngå at hun sover ute. Baby med feber – Graviditet, spedbarn og babytideninnlegg2. Sove ute vannkopper – Barn og familieinnlegg27. Skal man holde barn innendørs når de har feber og er det noen. Hva blir forskjellen på å ligge i senga.


Helsestasjon og helsesøster fraråder iallfall å ha barn ute når de har feber. Enkel regel å forholde seg til. Og nei, å sove ute i minusgrader, er ikke det samme som å sove på et soverom med åpent vindu. Man anbefales forresten at barn sover på rom med en temperatur på ca grader, så det blir ganske stor forskjell.


Sønnen min er forkjølet med snørrete nese og litt hosting. Til vanlig sover han ute , men kan han ligge ute nå som han er forkjølet? Svar: Så lenge at han ikke har feber og er syk kan han ligge ute slik som han pleier. Når du skal sjekke om barnet er passelig varmt, skal du kjenne i barnets nakke eller på hodet.


Sjekk barnets temperatur med jevne mellomrom – særlig før det skal sove ute. Mine barn sover konsekvent ute ! Men med feber , hoste osv, sover de ute i vognen. Feber er et vanlig symptom hos barn. I de fleste tilfeller er feber et tegn på infeksjon, men barn som har vært svært aktive, eventuelt som har skreket mye, kan få litt økt temperatur uten å ha infeksjon. Barn får lettere feber enn voksne.


C er for eksempel vanlig ved forkjølelse, og barn kan også få feber uten å være særlig. Jeg spurte på helsestasjonen jeg, og fikk til svar at det var helt OK. Frisk luft gjør bare godt når en har feber.


Begge våre sov kun ute i vognen på formiddagene, og de gangene de hadde feber , så gjorde det ingenting om de sov ute i vognen på verandaen. Sv: sove ute med feber Jeg synes det er greit og legge henne ut til tross for feber , så lenge hun ikke får trekk på seg. Det er tross at viktigere at hun sover godt (søvn er beste medisin), og det er verre om hun blir for varm enn for kald. Det varierer jo mye fra unge til unge hvor høy feber de har da, men her hos oss er ikke spes mye. Det jeg lurer på er: er det farlig for en mnd gammel baby å ha nesten i feber ? Siden vi må vente timer mellom hver paracet, stiger feberen ganske raskt opp igjen, og det blir en del timer med høy feber.


Jeg har prøvd å kle av han og ligge på kaldt rom, men det synes han tydelig er ubehagelig. Når hun har feber , har jeg hende sovende inde om dagen, hvor hun ellers normalt putter fornøjet ude i barnevognen. Hun bliver helt rolig og saglig, når hun puttes i dragten og puttes under dynen og sættes udenfor, og kan let tage 1-timer formiddag og 3-timer eftermiddag. Jeg tror at grunnen til å holde barn inne når de har feber er at foreldrene da kan holde øye med ungene så de holder seg i ro.


Samt at hvis feberen stiger er foreldrene tilstede og kan sørge for medisiner etc. Hvis foreldrene er med ungene ute og holder øye med dem, tror jeg ikke det er så farlig å være ute. Du kan godt lade din datter stå og sove ude, selvom hun har feber , men der selvfølgelig nogle forbehold.


Har hun det rigtig skidt, så skal hun naturligvis ikke stå udenfor og sove. Så skal du kunne holde øje med hende og kunne hjælpe hende, hvis hun får brug for det, ved hosteanfald el. Kroppen prøver å danne så mye varme at virus og bakterier ikke skal kunne overleve.


På denne måte kan man si at feber er med på å bekjempe sykdommen. Hva kan jeg gjøre, når barnet har feber ? Et barn (eller en voksen) med feber har bruk for mer væske enn normalt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg