tirsdag 12. mai 2020

Saftig sjokoladekake i rund form

Denne kaken smaker fantastisk! Den har en fløyelsmyk kjerne som kan minne om en deilig stor sjokoladefondant. Se oppskriften her. Den perfekte sjokoladekaken. Brownieskaken med nutella.


Når kaken bakes med surmelk brukes natron som hevemiddel. Smør en rund form (cm), dekk bunnen med bakepapir. Vi anbefaler deg å prøve matblogger Tove Holter sin oppskrift på en enkel og saftig sjokoladekake i rund form. Her får du oppskrift på en saftig og søt sjokoladekake i rund form , som passer like godt til bursdag som til kaffen på en søndag.


Accessibility navigation Gå til navigasjon Gå til innhold. Café Stings sjokoladekake er en killer sjokoladekake - myk og saftig med en helt fantastisk god sjokoladekrem! Jeg fant oppskriften på nettet for mange år siden, og kaken skal etter sigende stamme fra Café Sting i Stavanger.


En god sjokoladekake er det jeg baker desidert mest. Saftig sjokoladekake i langpanne. Det er barnas favoritt og også en favoritt blant mange voksne.


Heldigvis fikk jeg oppskriften og siden den gang er dette den eneste oppskriften jeg bruker når jeg skal lage en ‘vanlig’ sjokoladekake. Veldig smakfull, saftig og passe. Jeg har derfor valgt å samle fem av mine sjokoladekakefavoritter her så kan du selv velge hvilken du synes ser diggest ut.


Saftig sjokoladekake i rund form

Den aller første kaken er en saftig sjokoladekake med myk karamell og kaffeglasur. En sjokoladekake MÅ være saftig for at den skal være god. Det har vært mange år jeg ikke har spist sjokoladekake grunnet minner av tørr kake som faller av gaffelen i mange biter og som må skylles ned med væske. En skikkelig saftig sjokoladekake som går raskt å lage!


Dette er en sikker vinner som er ferdig på minutter. Lyst på matinspirasjon og kostholdstips rett i innboksen? Meld deg på nyhetbrev Vil du melde deg på nyhetsbrev fra Melk. De fleste oppskrifter på sjokoladekaker inneholder kefir eller melk, men det er ikke alltid man har dette i kjøleskapet når man plutselig får lyst til å bake.


I vår oppskrift her, bruker vi ekte sjokolade istedet for kakao. Sjokoladekake i rund form med en smakfull krem med peanøtter. Den er veldig lett å bake (selv om det tar litt tid) og den slår alltid an blant både barn og voksne.


På grunn av rømmen i kaken, har den ganske lang holdbarhet og blir nesten bedre etter et par dager. Kaken er mørk, høy og knallgod. Jeg fikk prøvd denne i helga – og den ble kjempegod!


Vi lagde den i rund form , og halverte røra. Endte opp med å steke i nesten min. Ofte når vi spiser sjokoladekake ender barna opp me å slikke av glasuren og lar bunnen ligge igjen, men det skjedde ikke med denne kaka #128578; Kjempego og også mørk nok for de voksne.


Hvis jeg steker kaken i rund form , skal jeg da ha bakepapir i hele formen eller bare nederst, og smører jeg da kantene med smør?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg