onsdag 27. mai 2020

Samleie under svangerskap

Vi har samlet noen av de faktaene som fascinerer, forundrer og forbløffer oss mest. De ferskeste innenriksnyhetene. Hold deg oppdatert med ABC Nyheter.


Sex er nødvendig for å bli gravi og i et normalt svangerskap kan du også ha sex så ofte du vil. Men for mange gravide kan sexlysten variere under svangerskapet. Blødning og svangerskap hører ikke sammen. Blør du, skal du alltid ta det på alvor.


Svangerskapslengde og mengden blødning må vurderes. Småblødninger i form av litt rosa på papiret når du tørker deg, eller en liten dråpe i trusa, er vanlige og som regel ufarlige. Livmoren gjennomgår store forandringer under graviditeten.


En ikke-gravid kvinne har en livmorhule som måler cirka 7–centimeter. Ved fullgått svangerskap måler livmorhulen cirka centimeter og gir plass til fosteret, morkaken og omtrent én liter fostervann. Livmorens vekt øker fra om lag gram til cirka ett kilo. Kvinnens slimhinner kan være litt skjøre under svangerskapet, og det kan komme en liten blødning, for eksempel i forbindelse med samleie , sier han, og utdyper: - Småblødninger har ofte ingen forklaring, og svangerskapet kan ofte fortsette som normalt etter blødningen.


Jeg og samboer skulle ha samleie for litt siden,. Vondt under samleie. Forskning viser at samleie og orgasme i et normalt svangerskap verken skader barnet eller påvirker kvinnens kropp negativt.


Av og til vil det kunne skje at det kommer litt spor av blod etter samleie. Jeg blødde veldig under samleie , jeg ante ikke at jeg var gravi så jeg lurte på hva i all verden dette var. Men så leste jeg at slimhinnene dine er tynnere når du er gravi så derfor er det lettere å blø når man har sex under en graviditet. Hvorvidt man har lyst på sex eller ikke under graviditeten avhenger av hvor i svangerskapet man er.


Noen opplever også bekkenløsning, som gjør samleie så godt som umulig. Tidlig i svangerskapet kan det være et tegn på abort, sier Nesheim. Hun sier at det i de første ukene av svangerskapet ikke er helt uvanlig å ha en liten blødning, uten at det er noe farlig. Her finner du informasjon om graviditeten uke for uke, svangerskapskontrollene, vanlige plager og hva du bør passe på som gravid.


For det andre er kvinnens nerveenergi allerede overbelastet, og hun har derfor ikke godt av å bli utsatt for ytterligere nervesjokk. For det tredje parer ikke dyr seg når hunnen er drektig. Sex og samleie skader imidlertid ikke når hun er gravid , så lenge. Man mener at orgasme hos mor kan kjennes som mild massasje for. Dersom man har et helt normalt svangerskap uten blødninger eller andre komplikasjoner, er det helt trygt å ha sex når man er gravid.


Vennlig hilsen helsesøster. Vet ikke om dette skjer med flere eller om det er bare meg, men det er da slik at uke før TR pleier jeg å få sinnsykt vondt i nedre delen av magen etter samleie. Ikke under økten, men rett etter samleie. Og da mener jeg ut. Har hele denne tiden hatt menssmerter i større eller mindre grad.


Du har sagt at det kan være normalt med smerter i starten av svangerskapet ved endometriose. I går kveld hadde jeg samleie med kjæresten min. Vi har funnet på ting flere ganger, og vi følte at det var den rette tiden til å gjøre det på.


Vi begynte med å kose og kline, og så plutselig så lå vi der nakne og hadde sex. Det var godt å høre. Men jeg lurer på hva som egentlig er normalt å gjer under et samleie ? Vedvarende tørr skjede under samleie kan skyldes manglende lyst. Lubrikasjonen kan være mangelfull før samleiestart eller kan opphøre under samleiet.


Samleie gjennomført med en tørr skjede kan gi smerter, og det er ofte smertene som bringer kvinnen til behandleren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg