mandag 6. juli 2015

Har du hørt om vitser

Vitser som starter med har du hørt. Dagen før hadde han meldt i fra om innbrudd i huset sitt men da hadde ikke politiet tid til å komme. Har du hørt om han som kjørte for fort og ikke ville stoppe i politikontrollen? Han regnet derfor med at politiet fortsatt hadde alt for mye å gjøre og ville ikke hefte dem.


Plutselig lo han høyt.

Da kom det en forbi og spurte: – Hvorfor ler du så høyt? Nei(kremt), jeg sitter her og forteller vitser til meg selv, og nå fortalte jeg nettopp en som jeg ikke hadde hørt før. Leter du etter “ har du hørt om vitser ”? Da har du kommet på riktig sted. På denne siden gir vi deg mange morsomme “ har du hørt om vitser ” som garantert får frem latteren. Det sank 1ganger.


Den gikk faren på nervene.

Han fikk den igjen, heldigvis, for navnet hans stod jo der! En samling fantastiske, artige og morsomme historier. Hørte om fangen som spurte om å få rømme til middag? Her får du høre om bl. Nei, hva var det han fikk?


Et kort øyeblikk var mannen preget av panikk men så kom han på at han hadde ei lita lommelykt i jakkelomma si som han fisket frem. Hørt om grushaugen som ble skuffa? Hvis du har femti kroner og spør faren din om å få femti kroner til.


Hvor mange kroner har du da spurte den nye vikaren til lille Per. Fortsatt femti kroner. Du vet ikke mye om mattematikk du stakkars. Joda, men du vet ikke at faren min er fra Sunnmøre.


De skulle begrave en fjern slektning. Så da tenker vi at det bare er å sette i gang, så er det du som blir barnas favoritt på neste familieselskap eller bare på vei hjem fra barnehagen med slitne unger. Om man ikke deltok i Milorg, eller i produksjon av illegale aviser, så var følelsen av å gjøre noe illegalt, at man utsatte seg for fare, at man var en ekte jøssing, styrket hos mange ved at de fortalte, eller lyttet til vitser der nazister ble hengt ut.


I går spurte jeg om deres dårligste vitser på Snapchat, og gjett om dere svarte!

D Hundrevis av tørre, blaute, teite, morsomme og elendige vitser tikket inn, og jeg har humret meg gjennom stort sett alt. Og her kommer de beste jeg fant. Eller verste, om du vil. Allikevel er noen for dumme for meg. Noen av dem må man være litt forsiktig med hvor man sender.


Jeg tror noen av vitsene stammer fra Internett, men ellers vet jeg ikke hvordan de oppstår. Synes ikke det er verre at folk bruker tid på dette enn å surfe litt på nettet, sier Schau.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg