torsdag 28. november 2019

Jobbintervju dårlige egenskaper

Finn noen egenskaper som ikke er for dårlige - bare sånn midt på treet. Hvis du gjenkjenner disse dårlige tegnene etter et jobbintervju ,. Vi er ute etter egenskaper som indikerer suksess, sier Leif Tomas Vik fra Headhunt. Si at når du først gir kritikk er den gjennomtenkt - og konstruktiv, men at du jobber med å ikke alltid legge unnskyldninger i armene på dem du faktisk skal kritisere. Det gjør også smisking. Da risikerer du å bli oppfattet som mindre åpen og ærlig, sier Aulund.


Han påpeker at en erfaren arbeidsgiver vil fort gjennomskue deg: - Hvis det kommer for mange klisjeer, vil arbeidsgiver mistenke deg for å være uærlig. Vi kan jo ikke svare på hvilke tre dårlige egenskaper du har når vi ikke kjenner deg. Dette her ble litt for dumt synes jeg.


Sett deg ned å skriv ned gode og negative egenskaper du har. Jeg ville forøvrig ikke sagt at jeg var konfliktsky, for det ser jeg på som en ekstremt dårlig egenskap , litt for ille til å si på jobbintervju. Men klart, sånne egenskaper kommer jo helt an på hva slags jobb man søker. Jobbintervju - svake sider?


Spørsmål om dine svake sider er svært vanlig i et jobbintervju. Er du usikker på hvordan du best skal besvare dem? Vi i Manpower gjennomfører jobbintervju daglig, og her er våre anbefalinger på hva man bør tenke på for å gi gode svar. Er du innkalt til jobbintervju , har du kommet et stort skritt nærmere jobben.


Men intervjuet har både mange muligheter til å imponere og en del fallgruber. Vi gir deg alt du trenger å vite, før, under og etter jobbintervjuet. Hva bør man si og ikke si? Jeg kan godt fortelle mine positive sider uten problem. Feks jeg er ærlig, godt humør, faglig god ovs.


Men jeg kan vel ikke si at jeg er sta, sur, kritisk, krangelaktig av og til ovs. Huff syns det er vanskelig å fortelle de negative sidene mine, for dem har jeg definit. Deretter vil du ofte bli spurt ut om utdannelse, praksis, erfaring og personlige egenskaper.


En arbeidsgiver er ofte interessert i hvorfor du søkte på jobben, hva du kan bidra med i bedriften, hvordan du er som person (både gode og dårlige sider) og hva du har gjort tidligere. Hei alle sammen Skal på jobbintervju , og både gruer og gleder meg til det. Men hva i all verden skal jeg svare hvis de spør om svake sider av meg selv. Man svarer da ikke oppriktig ærlig på dette spørsmålet. Håper virkelig de ikke spør om dette.


Vet liksom ikke om jeg har noen negative sider i jo. Mye står på spill, og situasjonen er litt uvant. Vi har lang erfaring med å gjennomføre jobbintervju.


Siden dette er vår primære ekspertise bruker vi også mye tid på å studere hvordan vi kan gjennomføre gode jobbintervju og hva som skal til for å gjøre et godt inntrykk på jobbintervju. Da må man vise at dette er drømmejobben som endelig har dukket opp, og at jobben stemmer med dine verdier. Du må være genuint interessert, ja, helst brennende interessert i de oppgavene stillingen er tiltenkt, mener Fylling. Skal snart i et jobbintervju hos en IT-bedrift hvor jeg har søkt en stilling som IT-supportermedarbeider.


Jobben går ut på å motta henvendelser fra brukere pr. Jeg sliter litt med å finne ut hva slags negative sider j. Du skal på jobbintervju : hva er dine svake sider. Enda verre synes jeg det er når man svarer sånne dårlige sider som egentlig bare er positive.


Hun anbefaler en midt-på-treet-tilnærming, hvor du også forteller om dine negative egenskaper. De må nemlig ses i forhold til jobben du har søkt på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg