torsdag 6. juni 2019

Hvor mange heter i norge

Hvor mange heter i norge

Navnestatistikk og navnesøk på fornavn og etternavn. CSS-filen ble ikke lasted ned korrekt, skjermleseren støtter ikke CSS, eller din versjon av Internet Explorer er for gammel for dette nettstedet. Si meg hva du heter - så skal jeg fortelle deg hvor gammel du er Publisert 20. Det blir født om lag 0barn i Norge hvert år. Hver og en får sitt navn, ofte etter mye overveielse fra foreldrene.


Her kan du søke på fornavn og etternavn og finne ut hvor mange i Norge som heter dette og hvordan bruken av navnet har vært over tid. Jeg vet det finnes en annen som heter det samme som meg i Norge , hun er ca. Men i juni gifter jeg meg med Donald Duck, og da: Det er 1som har Duck som etternavn. Jeg vet ikke om noen som heter Betty Duck (sjekket gule sider og sånt, men tror jeg blir den eneste :-) ). Kjært barn får mange navn.


I tillegg får prosent etternavn med bindestrek. Stadig flere barn får flere etternavn. Begge foreldrene må være med. Til gjengjeld er det færre som får mange fornavn.


Mange deler etternavn med tusener av andre, mens noen har et unikt slektsnavn som har tilhørt familien i generasjoner. Nå kan du sjekke hvor vanlig ditt etternavn er - ikke bare i Norge , men i hele verden, skriver Independent. Den samlede verdien av varer og tjenester som produseres i Norge , dividert med antall innbyggere.


Lurer du på hvor mange som heter det samme som deg? Norge har en lang og sterkt innskåret kystlinje med mange fjorder og bukter. Med alle fjorder, bukter og de 20registrerte øyer utgjør kystlinjen om lag 19kilometer.


Hvor mange heter i norge

Det er verdens nest lengste kyst for et enkelt land. Kun Canada har lengre kystlinje. Norges fastland strekker seg over breddegrader og lengdegrader. I 19ble formene Norig og Norge sidestilt i landsmål, men ved rettskrivingsreformen i 19ble Noreg eneform i nynorsk. På bokmål og riksmål har Norge alltid vært eneform.


Landet heter Norga på nordsamisk, Vuodna (Fjord) på lulesamisk, Nöörje på sørsamisk og Norja på kvensk. Norges kommuner er det laveste administrative og folkevalgte nivået i Norge og deler pr. Kommunene har ansvar for en rekke basisoppgaver som grunnskole, kulturskole, barnehager, primærhelsetjeneste, arealplanlegging og tekniske tjenester.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg