tirsdag 21. mars 2017

Dikt om savn

Vi hadde i skoleoppgave å levere et dikt vi hadde skrevet om sorg, så her er mitt dikt om sorg. Sorg og savn Et lte dikt om sorg og savn - og bearbeidelsen. Sorgen kan danse Et dikt om dyp sorg og fortvilelse.


Trenger du et godt sitat? Si det med ord er et tilbud fra Mental Helse til alle som ønsker å sende oss en melding og få svar tilbake.

Du kan skrive om det som er viktig for deg. Når de ikke er her, så skriver jeg dikt hele tiden. Hver gang min kone tar med seg vårt barn og er på ferie uten meg, så blir følelsene veldig sterke, og jeg skriver veldig mange dikt for å få dem ut. Magen ble stor og du ble så god.


I timer jeg lå og kjente på, de gode spark du meg ga, å gu jeg ble så glad. Tiden nærmet seg og alt var klart. Du skulle få det så godt du lille pjokk.

Har ei venninne som nettopp har mistet minstejenta si etter mange år med sykdom. Vil så gjerne gjøre noe fint for henne og skal besøke henne i morgen. Har kjøpt en willow tree engel og noen fine blomster og tenkte å skrive ett kort.


Dette må handle om sorg, savn , miste et barn eller noe sånt. Du er mitt hjerte, min sjel, min skatt. Min i dag, min i morgen, mitt alt ! Etter alle disse år, er det sterke følelser som rår, du er min klippe, min trygge havn, en dag uten deg gir et forferdelig savn. Av og til er det vanskelig å forstå At jeg skulle treffe nettopp deg at et slik lykketreff.


Dikt om sorg – av 20. Må alle dine sorger forsvinne, må livet igjen smile til deg, og ta bort alle dine problemer og alle dine sorger. Gå ikke bort til den mørke. La henne lute alene.


Det er ingen du eller andre. Skumringen skjermer et enslig lys, lyset tennes. Flammen er hellig, sorgen ren og ukrenkelig hennes.

Heftig var gledens glans i ditt øye, heftig smartens tegn på din panne. Dette er en diktside med hovedsakelig kjærlighetsdikt. Men dikt om savn , natur og refleksjoner legges også ut inneimellom.


Blant alle jeg kan velge er det bare deg jeg vil bli værende hos Kun hos deg finner jeg den lykke som kjærligheten gir Til meg selv visker jeg ditt navn og. Han har selv opplevd å miste en datter, og ukas dikt Et rom står avlåst er knyttet til det. Det handler ikke om å vente på at sorgen skal forsvinne, Det handler om å gi rom for at GLEDE og SORG kan finnes samtidig. ET ROM STÅR AVLÅST. Et rom står avlåst i kroppen min.


Her vil du finne dikt om livet og sånt. Jeg lengter etter deg. Da kom jeg over en RIP side på fb, hvor noen hadde lagt det inn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg