torsdag 21. november 2019

Jobbintervju tips negative sider

Få tips på veien mot drømmejobben her! Syv typiske spørsmål for jobbintervjuer. Og svar på hva arbeidsgiver ønsker å ut av kandidatene når de stiller dem. Her er noen råd for å fylle de pinlige pausene. Derfor kommer du aldri lengre enn til intervjuet Hvis du har vært på flere jobbintervjuer uten å få napp, er det da deg det er noe galt med?


Spørsmål om dine svake sider er svært vanlig i et jobbintervju.

Er du usikker på hvordan du best skal besvare dem? Vi i Manpower gjennomfører jobbintervju daglig, og her er våre anbefalinger på hva man bør tenke på for å gi gode svar. Er du innkalt til jobbintervju , har du kommet et stort skritt nærmere jobben. Men intervjuet har både mange muligheter til å imponere og en del fallgruber.


Jobbintervju kommer i mange varianter, og det svært viktig å stille forberedt. De aller fleste har noen mindre sterke sider. Alle kan være flinke, men selvinnsikt skiller ut den beste fra nummer to og tre.


Du bør også forsøke å unngå å trekke frem klisjeer i svarene dine. Men hva i all verden skal jeg svare hvis de spør om svake sider av meg selv.

Man svarer da ikke oppriktig ærlig på dette spørsmålet. Håper virkelig de ikke spør om dette. Vet liksom ikke om jeg har noen negative sider i jo. Likeledes er det viktig å nevne negative sider , fordi det signaliserer at du vet hva du er svak på, og dermed takler konstruktiv kritikk og coaching fra lederen din. Hva slags jobb skal du på intervju til da?


Og har du vært lat, rigid og rotete i alle jobber du har hatt, eller har dette variert? Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Om noen spør deg om du har noen negative sider og du blir helt stille - eller sier at du ikke har noen - serverer du en kullsvart løgn, og det er aldri smart i en intervjusituasjon.


Hva bør man si og ikke si? Vi gir deg alt du trenger å vite, før, under og etter jobbintervjuet. Jeg kan godt fortelle mine positive sider uten problem. Feks jeg er ærlig, godt humør, faglig god ovs.


Men jeg kan vel ikke si at jeg er sta, sur, kritisk, krangelaktig av og til ovs. Huff syns det er vanskelig å fortelle de negative sidene mine, for dem har jeg definit. Her er tips til hvordan du bør forberede deg.


Jobber i helsevesenet. Skal på jobbintervju i morgen. De svake sidene bør jo ofte vinkle litt så arbeidsgiver kan tolke de som positive også.

Du skal aldri snakke negativt om tidligere arbeidsgivere. Gjennom intervjuet skal de underske om det positive inntrykket. Det finnes mange tips til hvordan du gjr det godt i intervju, men disse. Man blir som regel surt om sine positive og negative sider , og da pleier negative og være de vanskeligste.


Noen som har gode tips til hva man kan si? Jobben går ut på å motta henvendelser fra brukere pr. Jeg sliter litt med å finne ut hva slags negative sider j. Så jeg kan fort bjeffe litt hvis folk ikke følger systemene jeg lager, hehe. Det er både positivt og negativt syns jeg, kan være lurt å nevne sånne ting. Ikke lira av seg alt det negative hos deg.


Mitt tips er vel å være ærlig, men samtidig bevisst på hvilke nagative sider du avslører. Tips til jobbintervju. Blir man innkalt til et jobbintervju betyr dette at arbeidsgiver eller rekrutterer anser deg foreløpig som kvalifisert til stillingen. Sist jeg var på jobbintervju , sleit jeg skikkelig med å liste opp mine postive og negative sider ! Endte opp med å svare noe så dumt ala mine negative sider er at jeg er skikkelig dårlig på å forberde meg på slike spørsmål.


Fikk jobben da, men da trengte de virkelig folk og det var en delttids.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg