onsdag 31. juli 2019

Datter dikt

Trenger du et godt sitat? Et par dikt jeg skrev til min datter ved to bursdager: 1) Uendelig kjære jenta mi ️ livet med deg er aldri kjedelig. Du er fantastisk til å åpne for nye perspektiv, som gir livet en ny giv. Hipp hipp hurra, ønsker deg en super bursdag!


Du herlige jenta mi fyller år ️ Gratulerer så mye med dagen din.

Anniversary Baby Birthday Book Card Brudeparet: Dikt og Ordtak Bursdag: Dikt og Visdomsord Car-fire Cards for men Center Step Card Chocolate Card Christmas Circular Side Step Card Clean and Simple Confirmation Congratulation Criss Cross Card Diamond Fold Card Diaper Fold Card Door Hanger Double Frame Card DT Kenny K Krafty Girlz DT Kort O Mania. Det kan ikke bli finere eller vakrere enn et selvlaget dikt. Det er du som sitter inne med følelsene ovenfor din datter , du som kjenner henne best.


Jeg syns du skal prøve å lage et lite dikt selv. Det er om den lyriske jeg-personen, jeg-et i diktet , står foran diktets deg (som i virkeligheten er Irina, min datter ), så skal ikke diktets deg (altså hun) bli forundret om diktets jeg smelter vekk, slik en stein ville gjort. Sånn kan man skrive i det vide og det brede. Eller bare la diktene stå som de er.


Kvinnen har alltid eksistert, men ikke moren.

Et bånd så sterkt, mellom mor og datter , som forsterkes hver dag, gjennom felles latter. Vi forstår hverandre godt, du og jeg, verdens heldigste datter , er faktisk meg! Men nå som jeg er voksen og. Datter , datter , datter - jeg hater å være datter ! Hvorfor er jeg ikke noe annet, det lurer jeg på.


Kategori: Margot Lough. Den skal pleie moren bra som datteren. Jeg vet ikke hvordan det kommer til å bli med denne bloggen fremover. Det er lenge siden jeg har hatt tid til å jobbe med dikt andre har skrevet, det tar mye lenger tid enn å skrive mine egne, og alle typer poster er grovt på etterskudd.


Fant et nydelig dikt jeg vil dele med dere. Til min kjære datter Jeg stryker hånden over ditt myke kinn, mens jeg tørker en tåre fra øyenkroken min. Det er ikke en tåre av sorg eller smerte, men et bevis på den sterke kjærligheten i mitt hjerte. Kjære pappa, når jeg er lei, vet jeg at jeg alltid kan komme til deg.


Du tar deg alltid tid til å lytte på meg og jeg må bare få sagt hvor glad jeg er i deg! Et par gode tanker jeg sender din vei, for dette er dagen vi gjør stas på deg, med de egenskapene som du har, er du for. Du Martin – du er som en meget god kake, som du gjennom livsløpet ditt skal bake.

Oppdag hvor fantastisk det er å være mor til en datter og alt det medfører i løpet av livet. Dikt om det å være datter eller ha en datter ? Den dagen du ble født, da var jeg ikke lenger datteren til min mor, men moren til datteren min. Det var da jeg begynte å leve livet mitt for deg … og det var også et nytt liv for meg.


Dette er noe av det Siv-Anita har skrevet i brevet til datteren som nå er ½ år gammel. Minstemann er bare åtte uker gammel, så mamma Siv-Anita har ikke skrevet noe til henne enda, men det kommer. Om min far André Bjerke. Flere komponister har tonesatt dikt av Bjerke, blant dem Marcus Paus. Dersom De finner dikt som De liker eller annen nyttig informasjon på Internett så bør De skrive ut en kopi eller lagre nettsiden lokalt.


Les og nyt dikt på Internett mens De kan!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg