tirsdag 16. juli 2019

Strikke enkle babysokker

Vi har sokker for alle barn. Fri frakt når du kjøper for 5kr - Kjøp i dag! Varme og vindtette plagg i fleece. Klær som gjør hverdagen enklere. På nett og i butikk.


Se vårt utvalg og kjøp her! Når du får teket på det, anbefaler jeg at du prøver på å strikke to sokker samtidig, på en pinne. Det fungerer for meg, for jeg mister gjerne motet når jeg skal starte på nummer to av paret, selv med disse små, sokkene som er så rask å strikke. Disse søte babysokkene tar kort tid å strikke , selv om du ikke har prøvd å strikke sokker før. Du får en detaljert beskrivelse av hvordan du strikker hælen.


De kan fint strikkes av restegarn du har for hånden, men trenger du å kjøpe garn, holder det med ett nøste. Vårt garn finner du under menyen STRIKK, menypunkt GARN. Kjempefine babysokker og jeg er helt enig, de er veldig fin fasong på og sitter godt på foten. Fin måte å få brukt litt av det tynne restegarnet på, for det går ikke så mange gram i hvert par. Enkle å strikke er de også.


Strikke enkle babysokker

Håper du får en kjempefin dag i vårsola! Noen ganger er det en ny oppskrift, andre ganger kan det være en oppskrift som fortjener å tas fram igjen. Hver dag legger vi ut tips om en gratis strikkeoppskrift.


I den forbindelse har jeg leita rundt etter ideer til prosjekter man kan strikke av restegarn, eller små-strikk hvor man trenger kun ett nøste garn. Strikk enkle , søte babysokker. Hvordan strikke bølgegenseren for år siden Muffins Verden.


Strikke enkle babysokker

Sokkene er finfine både for små og store bein, og du kan selvfølgelig strikke dem lange eller korte, i tykt eller tynt garn. Men her har du et utgangspunkt for noen tykke gode sokker som snurrer seg fint rundt føttene. Dette trenger du til et par voksne sokker: Tre nøster tykt garn, for eksempel Vamsegarn fra Rauma eller lignende. Omgangen begynner alltid midt under foten Deretter feller jeg på 1. Som sagt gjennom årene har jeg strikket utrolig mange babysokker.


Når folk ser disse babysokkene, og finner ut hvor de kommer fra, får jeg stadig spørsmål om jeg ikke kan strikke babysokker til babyer som allerede er født eller til de som skal komme. Mønsteret er fra boken Myk start, babysokker på to pinner. Jeg lurer på hva det er med meg og å tvinne snorer. Får det liksom ikke helt til! Jeg har heklet en liten hvit kant rundt brettekanten.


Strikke enkle babysokker

Men håper at snorene ikke går helt i oppløsning ved bruk. Hand Embroidery Amazing Trick, Easy Flower Embroidery Trick with Fork, Sewing Hack - Duration: 6:12. Det er babyboom i vennegjengen, og jeg har veldig lyst til å strikke noen enkle tøfler eller lignende til de små. Problemet er at jeg er skikkelig dårlig på strikking.


Tror jeg kan å øke også. Kan strikke på rundpinne og me. Det beste er at dette går så fort, at du er ferdig på en kveld.


Strikke enkle babysokker

Alt du trenger er enkel strikkekunskap og du rekker å gjennomføre det på en kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg