torsdag 25. juli 2019

Hvor mye lammelår per person

Lammelår brukes først og fremst til lammestek, men også til fenalår. I tillegg kan man dele opp lammelåret til både mørbra flatbiff, benfri lammestek og lammeskank. Lammelår stekes i ovn på 1°C til kjernetemperaturen er °C (medium), °C (medium pluss) eller °C (gjennomstekt). Jeg har klart å spise opp et helt lammelår alene Det tok to dager, men det var veldig godt. Jeg må ha lammelår til jul og påske, selv om ikke mannen liker det.


Nå har jeg heldigvis litjtausa til å hjelpe meg.

Jeg skal har flere på middag i morgen og servere lammelår. Brått så var det noen som opprinnelig sa de ikke kunne komme, som kommer likevel, og jeg ble brått redd jeg ikke har kjøpt inn nok kjøtt. Dette er et klassisk, helstekt lammelår med rosmarin, hvitløk og ovnsbakte grønnsaker. Et helt lammelår er nok til - personer.


Låret blir penere og lettere å skjære opp hvis du tar deg jobben med å fjerne nøkkelbenet. Server det gjerne med fløtegratinerte poteter eller stekte potetbåter og rødvinssaus. Er det en dag i året du ikke har lyst til å ha kjøpt for lite mat, så er det julaften.


Hvor mye ribbe per person.

Men hvor mye ribbe er egentlig nok til årets julemiddag? Lammelr av villsaulam med bakt portebellosopp, persillerotpur. Lurer du p hva godt du kan lage av det du har i kjleskapet? Lammelr - Mat og Drikke - VG Nett Debatt For dager siden. Oppskriftene beregner som oftest ca 2g kjøtt pr person.


Del dette innlegget. Personer ca kanskje? Et lammelår på - kg burde være nok til. Jeg hadde et lammelår på nærmere kg, og vi var personer.


Jeg spiste lite, men de andre ble gode og mette og spiste mye. Men det var ingenting igjen etterpå, så hvis du vil være trygg på at alle blir mette. Dessuten kommer det også ann på tilbehør og hvor tykke skiver du har på kjøttet.


Jo tynnere skiver jo mindre spiser folk. Vi skal ha elg i morra og jeg har ca 300g. Antar at det vil holde godt, skal i tillegg beregne ca 2gram potet pr person og en del grønnsaker. Når man skal lage mat til flere, må man vite hvor mye som skal beregnes per person.


Hopp til hovedinnhold.

Vi gir deg guiden til hvor mye biff du trenger per person som skal ha mat eller hvor mye fårikål du egentlig trenger. Beinfri kjøtt (for eksempel biff): 1gram per person. SPAR gir deg svaret på hvor mye du bør beregne per person.


Vi spiser kilo kjøtt per person. Er 1gram for mye av ris og pasta per persjon? Porsjonsberegning av julemat kan være vanskelig. Her får du oversikten over hvor mye du skal beregne per person av ribbe, pinnekjøtt, tilbehør, julefisk og. Husk at dette er en gjennomsnittlig beregning, så hvis det forventes noen storspisere på besøk kan det være greit å lage litt ekstra.


Mengdeberegning buffet. Det er vanlig å beregne ca. Det går ca 1g grønnsaker per person , noe mer hvis det er veldig mange jenter, men da går det også mindre kjøtt. Du er nødt til å beregne mellom 4og 5gram ribbe per person.


Han fortsetter: – I tillegg spiser folk litt ekstra i juletidene, og det er alltid greit å ha litt til dagen derpå som pålegg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg