mandag 30. desember 2019

Klump i vagina

Du har altså oppdaget en liten kul, som er litt øm, ovenfor vagina den siste tiden, og lurer på hva det kan være. Du kan ha helt rett i at dette godt kan skyldes en slags kvise, eller rettere sagt en byll, som er en lokal ansamling av puss som er omkranset av vanlig vev. Takk for at du skriver til ung. I enden av skjeden kan man kjenne en fast klump som er livmortappen. Hvis klumpen kjentes litt baktil, kan det ha vært litt hard avføring i tarmen du kjenner.


I genital vorter hos kvinner, spesielt på eller rundt labia, ved inngangen til skjeden, eller i vagina , vorter på. Tumor vagina eller bump i skjeden Fibroids En cyste av korridoren Gartner Inklusjons Cyster Lipoma Bartholin cyste Genital warts Vaginal Cancer Fibroids En fibroid eller myom er en klump som består av muskelfibre. Slimhinnen i vagina kan kjennes litt ruglete. Fører man fingeren et lite stykke inn, vil man kjenne tuppen på livmorhalsen.


Jeg er en kvinne på år som har nettopp oppdaget en klump helt i nedre delen av vagina på venstre side. Det er en lignende enda mindra klump nærmest festet på den. De gjør ikke vondt.


Det bør nevnes at jeg fødte en datter for. Og det kom en skorpe på den og den blødde litt. Klumpen kan så vidt sees når jeg ser med speil. Når jeg stryker over den kjenner jeg den så vidt.


Har en litt hard vond klump rett utenfor vagina , hva er dette? Jeg har en klump rett intill rompehullet. Klump i ytre kjønnsleppe, litt øm ikke vond. Klump i vagina som har blitt borte, kan det være kreft? Og du har jo ikke hatt sex på mn så har ikke peiling.


Men jeg tviler for at en cyste fra en eggstokk kan dette ut da hullet på livmortappen er bare noen millimeter stort og må utvide seg for å få en ut klump , og da må du først ha veer som i en spontanabort, og det er vondt. Men kanskje man kan ha cyste i vagina , jeg vet ikke. Kropp og helse - Kvinneguiden. Mange synes det kan være flaut når man opplever at det er noe som ikke stemmer der nede, men å lukke øynene for underlivsplager kan gi alvorlige konsekvenser. AnonymBruker skrev: Har truffet ei dame de siste månedene som er veldig begeistret for Marie Kondo, rydding, organisering, vasking og ryddesystemer på alt mulig rart.


Så kan godt si at jeg har funnet en bra match der. Det er ingen diskusjoner om hvem som skal ta oppvasken,. Bartholins cyste - Hjemmeside Disse kjertlene skiller ut vske som bidrar til smre skjeden.


Anonymforum - Forum - Klump inni skjeden. Skjoldbruskkjertelen, thyroidea, er en sentral kjertel når det gjelder helse for alle pattedyr. Kjertelen er blant annet av stor betydning når det gjelder vektendring.


SVAR: Hei Dette høres ut som en litt betent talg eller hår kjertel. Litt rart spørsmål, men jeg håper noen har et seriøst svar til meg. Jeg trodde at jeg kjente kjeden min godt, og har aldri før kjent en klump der. Bruker nå DivaCup når jeg har mens, og da kjenner en jo ekstra godt etter med fingeren om den har brettet seg ut osv. Så da går en jo lenger opp i sk.


Skulle sette inn en tampong igår, og da merket jeg en klump inni skjeden. Kan ikke si jeg har kjent den der før, men nå har jeg ikke utforsket så veldig inni der før da. Ble jo selvfølgelig litt nervøs, og derfor spør jeg her inn.


Den lå bak mot endetarmen. Hadde den imidlertid utenpå, ikke inni. Det var bare en stor, litt hard klump fylt med talg rett og slett. Litt som en gigaversjon av disse harde, underjordiske kvisene som kan dukke opp i ansiktet en sjelden gang (isj).


Best å komme seg til gynekolog ja, men jeg forstår utålmodigheten din! SIDE2): Underlivsplager og kjønnssykdommer er noe de fleste mener er privat og er kanskje ikke det mest populære temaet å ta opp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg