mandag 30. desember 2019

Vondt i tissen barn

Urinveisinfeksjon hos barn skal behandles med antibiotika. Hos små barn er symptomene på urinveisinfeksjon ofte vage. Mange barn sier at de har vondt i magen, og klarer ikke helt å lokalisere smertene fra for eksempel ører, urinveier eller tarmer. Skøyen ser jeg ukentlig kvinner som er gravide og som kommer til meg med det de beskriver som smerter i tissen eller i området rundt. Alle pasientinformasjonene er basert på artikler skrevet for leger i Norsk Elektronisk Legehåndbok (NEL) og forfattet av NEL-redaksjonens leger, med mindre annet er oppgitt.


Når barn klager over vondt når det tisser, bør du alltid få en undersøkelse hos lege, og det er alltid ønskelig med en urinprøve i slike tilfelle. Hun har hatt gjentatte utslag på urinveisinfeksjon det siste året, og har hatt opptil flere pencilinkurer. Noe jeg ikke synes noe om.


Men det ser ikke ut til at disse har virket så bar, da det. Jenta mi på tre år klager av og til over at det er vondt i tissen. Dette skjer kanskje en eller to ganger i løpet av en dag, og så hører jeg det ikke på flere dager. I dag er det en sånn dag, bare at hun har sikkert sagt det fire ganger, i tillegg har hun feber, men hun er også forkjølet.


Har en gutt på år. Han har fått betennelse i tissen. Tror det er på grunn av for trang forhud.


Jeg har møtt mange barn som fremstår som veldig dårlige, der barnet utvilsomt er preget av smerte. Barnet spiller ikke, det har vondt i magen, sier lege Helene Helgeland. Akkurat samme som meg - har også godtt rundt og sagt jeg har vondt i tissen de siste månedene. Når en liten gutt på år sier han har vondt i tissen skyldes dette som oftest litt irritasjon i og rundt forhuden. Sjekk det Eliza sier også for sikkerhets skyld.


Norge blir misbrukt seksualt. Mor og barn senteret på Ullevål sykehus kan gjøre det. Ikke noen hyggelig beskjed å få, jeg vet det, men det er bedre å ta forholdsregler hvis hun sier hun har vondt i tissen og er rød opg sår.


Googla vondt i tissen då det stod på som verst og leste at det kunne vere mark. Det er ikke dumt å sjekke det ut. Såg etter men fann ingen ting. Var hos legen i går, urinprøven var fin. Fekk tips om å gje ho mykje å drikke og sjå om det gjekk over.


I natt våkna ho igjen og skreik og hadde vondt i tissen så då gjekk eg grundigare til verks. Og sanneleg var det mark! Da vi sto opp idag gikk vi på do og tissa som vanlig, før vi gikk på kjøkkenet for å lage frokost.


Jeg har en gutt på år, og han har nettopp sluttet med bleie. Gutt (5) vondt i tissen sininnlegg5. Femåring med vondt i underlivet – NybaktMammaforum. Helse og velvære › Sykdom, plager og skaderBufretLignende28.


Jenta vår på fem har i perioder våknet og klaget på vondt i tissen. Ekkelt med mark ja, har hatt det selv – blitt smittet av barn i voksen alderår gammel gutt med rød og vond. Balanitt er betennelse, inflammasjon, av glans penis. Tilstanden omfatter både forhuden, preputiet, og penishodet (glans).


Hei jeg er jente år-) har utrolig vondt i tissen -underlivet, har brukt en sånn baby krem i skjeden- tissen vet ikke om det var smart i nå 3-dager? For sånn 3-dager siden klødde jeg skikkelig men så prøvde jeg jo krem. Hva kan jeg gjøre med det? Gutten min på har klaget litt over vondt i tissen.


Kan se at han er litt rød på tuppen, og skal ta han til lege snart. Tenker at det kan være litt trang forhud? Men hører gjerne fra dere om hva det kan være og hvordan behandle, har litt vondt av han. En slags infeksjon? Forhudssykdommer hos barn Forhuden er blitt omtalt i religiøse skrifter gjennom tusener av år.


Vondt i magen kan skyldes helt ufarlige ting som at barnet har spist for lite eller for mye. Barn får ofte vondt i magen. Men magesmerter kan også være tegn på alvorlige tilstander som må behandles.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg