torsdag 27. april 2017

Jobbintervju svake sider

Spørsmål om hva som er dine svake sider er svært vanlig i jobbintervjuer. Her er hva du ikke må svare, samt en suksessformel for det perfekte svar. Er du usikker på hvordan du best skal besvare dem?


Vi i Manpower gjennomfører jobbintervju daglig, og her er våre anbefalinger på hva man bør tenke på for å gi gode svar. Men hva i all verden skal jeg svare hvis de spør om svake sider av meg selv.

Man svarer da ikke oppriktig ærlig på dette spørsmålet. Håper virkelig de ikke spør om dette. Vet liksom ikke om jeg har noen negative sider i jo. På karrierenettstedet Wetfeet. Jobber i helsevesenet.


Skal på jobbintervju i morgen. De svake sidene bør jo ofte vinkle litt så arbeidsgiver kan tolke de som positive også. Hva slags jobb skal du på intervju til da?

Og har du vært lat, rigid og rotete i alle jobber du har hatt, eller har dette variert? Hvis du blir spurt om dine sterke og svake sider. Som sagt, dette spørsmålet får du med stor sannsynlighet. Svake sider er vanskelig, ser her ut som du prøver å snu negative sider til positive sider bortsett fra den første.


De fleste arbeidsgivere gjennomskuer det. Eneste grunnen til at jeg har brukt det spørsmålet når jeg har jobbintervju er for å sjekke om den man intervjuer er ærlig. Vi har alle sider vi kan bli bedre på.


Det er ikke en bra svak side nei, det er bare et elendig svar. Hadde du svart noe sånt til meg hvis jeg intervjuet deg hadde jeg tenk denne dama vet enten ikke hva ordet svak betyr, eller så eier hun ingen selvinnsikt. Og bruk for all del ikke oppbrukte svar, slik hun over meg også sier.


Syv typiske spørsmål for jobbintervjuer. Og svar på hva arbeidsgiver ønsker å ut av kandidatene når de stiller dem. De ferskeste innenriksnyhetene. Hold deg oppdatert med ABC Nyheter.


Vær godt forberedt på vanlige jobbintervju spørsmål. På jobbintervju vil du ganske sikkert få spørsmål om erfaring, utdanning og valg du har tatt underveis i studier og karrieren din.

Du må også regne med å få spørsmål knyttet til hvordan du jobber og hva dine sterke og svake sider er. Mine svake sider er at jeg er litt distrè og veeldig perfeksjonist. Jeg liker å ha orden i alt, og liker å ha tingene på min måte. Så jeg kan fort bjeffe litt hvis folk ikke følger systemene jeg lager, hehe.


I jobbintervju kan man bli spurt om hva som er ens svake sider , - hva svarer man da? Jobbintervju svake sider svar. Hva er dine sterke og svake sider ? Jobbe i team p et jobbintervju en gang, og srlig hvis dette svaret flger. Tips Et jobbintervju kan vre et hyggelig mte eller like koselig som en tur til tannlegen.


Ikke proklamér sterke sider som du ikke har, vær ærlig med deg selv. Når du tror på det du sier, tror også andre på deg. Alle har både sterke og svake sider , så ikke gi deg før du har notert ned minst tre sterke sider du har før du kommer på intervju. For svake sider kan være oppmerksom på, og jobbe med.


Vær trygg på svaret du gir, øv gjerne på forhånd gjennom å snakke høyt med deg selv foran speilet, eller gjennom dialog med en kompis eller kollega. Husk at også kroppsspråk avslører deg, se rekruttereren i øynene, pust med magen og hold hendene i ro. Du bør velge noen svake sider som kanskje kan vekke litt latter, og som dreier seg om helt andre ting enn jobben.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg