onsdag 19. april 2017

Vektoppgang gravid uke for uke

Rask og trygg leveranse. Søk etter vektoppgang gravid uke for uke på den nye KensaQ. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme.


Norway Shop, den offisielle butikken for gensere fra Dale.

En balansert kost hos gravide kvinner bidrar til å sikre en frisk baby. Det hjelper også til å bevare en sunn helse hos moren. Regelmessig fysisk aktivitet sikrer en trygg fødsel.


I stedet for å fokusere på vektøkning i svangerskapet uke for uke , bør gravide heller fokusere på å være sunne og spise fornuftig. Norge har ikke egne anbefalinger for vektøkning i svangerskapet, men viser til amerikanske retningslinjer for vektøkning. Her anbefales vektøkning ut fra hvilken KMI den gravide har ved begynnelsen av svangerskapet.


Følg graviditeten uke for uke.

Les hva som skjer med babyen i magen, og i mors kropp. Få gode tips til dere som skal bli foreldre hver uke i svangerskapet. Les ernæringsfysiologens tips til å begrense vektoppgang i faktaboksen. Anbefalt vektoppgang ved fedme.


I uke er det normalt å ha gått opp ca. Etter det (altså fra uke til uke 22), er det normalt gått opp kg (minst og max for normalvektige), og jeg har gått opp 5. Har et spørsmal ang vekt og graviditet. Den første trimester var jeg plaget med mye kvalme og oppkast og dermed gikk ned kg. Rundt uke var jeg tilbake til det jeg var før jeg ble gravid.


Gravid uke – Barnets utvikling. Drømmer du om ditt barn som nå er uker gammalt? Kanskje er det slik att ditt barn drømmer om deg!


Barn kan nemlig drømme nå, hjerneaktiviteten har i forsøk målts hos foster hvilket viser at barnet allerede nå har ulike søvnsykluser. Er også i uke og var hos legen forrige uke. Jeg sa jeg syntes det var mye men det syntes ikke legen min.

Veier kg mer enn jeg burde men skal allikevel gå opp - kg i svangerskapet iflg. Hvor mye vektoppgang i uke (ca) - 2. Det er sjelden at gravide får bekkenløsning så tidlig som ved uker , men det kan være greit å være klar over at det kan bli en utfordring senere i svangerskapet. Hormonet relaksin påvirkes også i graviditeten, og gjør som navnet antyder, at noe slapper av. Nærmere bestemt virker det på bindevevet i kroppen.


Jeg er 1høy og veide kg før jeg ble gravid. Nå i uke veier jeg - dvs ekstra kg. Jeg hadde akkurat begynt å gå ned litt i vekt når jeg ble gravid , med ekstra trening og mindre og sunnere mat. Treningen har jeg ikke klart å oppretthold pga formen, og litt ekstra utskeielser har det blitt i perioder. Jeg er i uke nå og fremdeles rundt 10kg i minus i forhold til startvekta mi.


Utgangspunktet mitt var riktignok litt høyt, så det er nok ingen krise. Kjenner likevel jeg begynner å bli litt nervøs for klumpen i magen når jeg tar opp mindre vitaminer og mineraler enn hva som er vanlig (pga operasjon) og derfor må på vekstkontroller senere. Kan man kontrollere vektoppgang ved. Dette er gjennomsnittlig kg i uken. Overvektige har mindre behov for vektoppgang i svangerskapet.


Har du en KMI på over er det nok å legge på seg 5-kg i svangerskapet. Husk å spise sunn og næringsrik mat selv om matlysten ikke er på topp. Du behøver ikke å spise for to, energibehovet ditt er rundt 2-3kcal ekstra per dag. Er ca 1uker på vei, og opp ca kg. Og det har jeg planer om å unngå :-) Klarer endelig trene igjen, så målet er å være aktiv og spise sunt!


Unner meg ikke noe ekstra siden jeg jo er gravid. Er vel heller ekstra forsiktig, siden det gikk som det gikk sist. Jeg er uker , inni min uke , og veier nå kg, dvs opp kg.


Men så er jeg veldig glad for alt jeg får, er 1lang. Da jeg hadde født min datter, gikk jeg under min vanlige vekt allerede før en mnd var gått, så bekymrer meg for at det samme skjer denne gang! Du er gravid , du skal gjennom en fødsel. Veiingen idag var ikke så fristende, men siden det var bestemt på forhånd og ikke opp til humøret å avgjøre, så tok jeg skrittet opp på vekta for å se.


Ser at jeg har gått ned litt, men tror ikke det er reell nedgang, fordi jeg har spist mye mindre salt enn jeg pleier, i tillegg til at i forrige uke var det lenge siden jeg hadde vært på do da jeg veide meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg