mandag 25. april 2016

Hund tisser inne

Let adgang til klinikken fra motorvej. Bestil tid til ormekuren hjem. Når du ser at hunden har planer om å tisse rister du på boksen slik at hunden avbrytes i det den holder på å gjøre.


Ta med hunden ut og ros når den tisser ute - En del hunder tisser mer når de kommer til nye hus. Hvis hunden har symptomer på for eksempel blærekatarr, kan du forsøke kjemisk kastrasjon.

Da setter dyrlegen en chip under hunder , som avgir medisin. Virkningen varer i rundt seks måneder. Full virkning får man først etter 4-uker.


Behandlingen virker på hannhunder, og all kjønnsdrift forsvinner. Spør veterinæren Hannhund som tisser inne. Jeg har en ukastrert yorkshireterrier på år, som innimellom tisser inne.


Vi er ofte ute med han, og han virker frisk og rask ellers. Bakkekontakt: u har et poeng der men det er ikke så lett nårn tisser inne.

Har hatt to hunder før men de var voksne og renslige når jeg overtok dem. Vil nok forsøke å omplassere den allikevel. Den er jo sjarmerende og snill til tusen men noe vill og litt mye piping.


Har en pomeranian på år som plutselig er begynt å tisse inne når jeg forlater han. Begynte med å aldri forlate han om det var noen timer siden lufting, men han kan tisse nå inne selv om det bare er time siden lufting. Og da alltid om han er alene.


Om det hadde vært urinveisinfeksjon, hadde h. Kjæledyr - Kvinneguiden. Hund som tisser inne når den er alene hjemme. Han minste er døv så han hører. Opplevde det samme med min forrige hund.


Han var også stueren som lten,. Plutselig når han ble rundt år, begynte han å tisse inne igjen. Mange år siden dette. Men mener det ikke tok lang tid før vi ble kvitt det.


Gikk oftere ut med han Min nåværende hund markerte inne hos andre før han ble kastrert.

Hei, Jeg har tidligere stilt et spørsmål ang. Dersom dette er psykisk - enten en form for protest fordi hun er alene eller at hun faktisk er engstelig og ensom - tror du det vil hjelpe f. Husk at hunden ikke vet at det er galt å tisse inne – da hadde den ikke gjort det! Hunden venter med å gjøre fra seg til den kommer hjem. Hunden min Rocky som du vet, tisser inne hvis han går løs ute fra buret om natten (av og til). Men ikke der han selv ligger.


Har en eldre hund , år som alltid har vært renslig. Men nå i det siste har hun begynt å tisse inne. Det er ikke på gulver hun tisser , men hun hopper opp i senga, stol og tisser der! Rett før sommeren slet hun litt med det samme, men da viste det seg at hun hadde urinveisinnfeksjon, noe hun nå h. Når han tisser inne , får jeg han med meg ut og avslutter tissingen der.


Jeg sier nei når jeg tar han på fersken, men gjør ingen stor sak ut av det. Min samboer mener heller at jeg skal kjefte eller si kraftig NEI, men jeg ser ingen hensikt med dette. Han har bare ikke skjønt tegningen, og det er jo vårt(mitt) ansvar å påse det. Jeg klarer ikke helt å se for meg at hunder tisser inne for at de skal protestere mot noe. At noen kan gjøre det som en oppmerksomhetssøkende eller lært atfer ja, men ikke som i at siden jeg ikke fikk den skiva med leverpostei (eller noe annet), så tisser jeg inne.


En hund trenger vanligvis ml vann per kg kroppsvekt i døgnet. Det kan være flere årsaker til dette. Symptomer og årsaker til at hunden drikker eller tisser mer Urinveisinfeksjon.


Hvis han ikke hører med en gang, ville jeg sagt nei, samtidig som jeg gav et bittelite rykk i båndet, så kommandere på plass og masse ros og gjerne godbit når hunden kommer på plass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg