tirsdag 5. april 2016

Oppskrift skappelgenser

Oppskrift skappelgenser

Gå ned i vekt fort uten å sulte deg selv. Se våre beste oppskrifter på nett. Velkommen til MENY. Si JA til stort utvalg. La våre oppskrifter inspirere deg!


Oppskrift skappelgenser

Se de vanligst stilte spørsmålene rundt garn, strikking og oppskrifter. Se oversikt over alle endringer som er gjort på eksisterende oppskrifter. NO: Det er tre år siden Dorthe Skappel (52) strikket megasuksessen Skappelgenseren. Både hun og døtrene Maria (29) og Marthe (24) har alltid vært ullfrelste, men etter Skappelgenser -suksessen er strikkebedriften blitt en stor del av hverdagen.


Skappel-genseren har blitt utrolig populær, og det ryktes at alpakkagarn er utsolgt over hele landet? Meld deg på vårt nyhetsbrev under. Husk at anbefalte pinner i oppskriften kun er veiledende.


De vil gi riktig strikkefasthet for noen, men ikke for alle. Når du strikker en prøve for å måle din strikkefasthet vil du kunne oppdage at du enten strikker litt løsere, eller litt fastere i forhold til oppgitt strikkefasthet. Hei, kjære VG-leser! Vi har oppdaget at du blokkerer annonser.


Vi i VG hadde satt stor pris på om du hvitelister oss slik at vi kan finansiere vår journalistikk med reklame og fortsette å være en gratis nyhetskilde. Den deler jeg gjerne med dere, så jeg skal forsøke å forklare etter beste evne. Nå er det utsolgt for alpakkagarn i hele landet. Jeg bruker pinne nr.


Oppskrift skappelgenser

Det går sakte men sikkert fremover, og mitt noe ambivalente forhold til strikkepinnene er i ferd med å utvikle seg til et gryende vennskap. Strikket denne jakka etter din oppskrift ,ble kjempefin,takk for at du deler,fikk tips fra en om garn som røyter, skulle bare ha det ferdige produktet i fryseboksen i 2-dager så skulle problemet være borte,om ikke mindre. Da har jeg strikket et par pulsvanter med falsk flette. Her har jeg brukt nordlys fra Viking.


Bruk strømpepinner om du foretrekker det. Flettene er omtrent like fleksibelt som vrangbor så de passer fleste str. Har strikket en Skappel genser på bestilling Den er vist en julegave til datteren. Fulgt oppskrift som er til genseren. I denne boka finner du selvsagt oppskrift på mega-suksessen Skappelgenseren – både i klassisk variant og som barnegenser og med hette.


Genseren blir utrolig myk, og akkurat passe på tykkelsen. Men det er også mange andre deilige gensere og jakker designet av Dorthe Skappel, flere av disse er helt nye og eksklusive for boken. Oppskrift på høyhalset skappelgenser ! Nå har jeg fått så mange henvendelser og spørsmål vedrørende min mors hjemmestrikkede gensere (som både har dukket opp på bloggen her, i costume, dagbladet og andre magasiner,) så nå var det på høy tid å ta en telefon til mamma og skaffe opprskriften til dere. Der var sannelig min skappelgenser nr.


Den er i str 2-år, men jeg har brukt litt tykkere pinner (5) så da ble den den størrelsen jeg ville ha. Det er så mange som har spurt etter oppskriften på babyskappel som jeg viste dere i forrige uke - så jeg tenkte jeg kunne dele hvordan strikke skappelgenser til baby! Dette er en superlett genser å strikke, og jeg ble ferdig på bare et par dager!


Oppskrift skappelgenser

CA STR (2-MND) (orginaloppskriften som er laget for 2-år ligger på MARIA SKAPPEL SIN BLOGG ) Garn : nøster Puno. Den er strikket med utgangspunkt i Maria Skappel sin oppskrift på skappelgenser til barn som dere kan finne HER, men med noen justeringer på str.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg