fredag 1. april 2016

Saus til svinekoteletter

Saus til svinekoteletter

Bestill nå og betal ved utsjekking. Kjapt og lekende lett å booke med. Enkel og trygg nettbooking. Les ærlige gjesteomtaler – book nå!


Saus til svinekoteletter

Skjær noen snitt i fettranden på kotelettene og dryss over godt med salt og pepper. Varm opp smør og olje i en stekepanne og brun kotelettene på sterk varme i 3-minutter på hver side, til de blir gyllenbrune. Deilige saftige og møre svinekoteletter med brun saus og potetstappe.


De siste årene har svinekoteletter vært noe som kun har blitt brukt på grillen, ofte med det resultatet at jeg angrer på at jeg ikke kjøpte nakkekoteletter isteden. Med en god oppskrift på pannekaker blir du fort populær hos både liten og stor. Vår grunnoppskrift på pannekakerøre gir et perfekt resultat og er nok til ca. Topp med syltetøy, sukker, bacon eller brunost – alle har sin pannekakefavoritt!


Saus til svinekoteletter

Stek finhakket løk i margarin i en kjele til løken er gyllen. Hell over kjøttbuljong og kok opp. Rør inn sennep og soyasaus. Smak til med salt, pepper og estragon.


Server med kokte poteter, gulrøtter og aspargesbønner. Her kommer de ekstra raskt til sin rett. Svinekoteletter ca 4g Nordfjord. La gryten småkoke til sausen begynner å tykne, ca.


Lag brun saus som anvist på pakken. Du kan også lage en brun saus fra bunnen av. Brun kotelettene i en varm panne i 2­-minutter på hver side. Dryss på salt og pepper og etterstek i ca. Server kotelettene med surkål, brun saus og kokte poteter.


Saus til svinekoteletter. Les mer Oppskrift på koteletter stekt i ovn med. I mitt forsøk på å bli venn med en induksjonskomfyr har jeg gått alle gradene fra hardkokte egg (de kokte selvfølgelig over), til brun saus (som ble alt for lys), til at jeg nå begynner å få teken på det.


Følgelig ble min første induksjonsoppskrift rett og slett tradisjonelle, stekte koteletter, kokt ut i brun saus. Jeg er mest glad i sjysauser, og særlig til svinekjøtt. Jeg koker ut panna med litt buljong. Smaker til bed balsamicosirup (eller balsamicoeddik og sukker) og pepper. Jevner med bittelitt maizena, bare en anelse tykkere.


Hvilken saus er god til koteletter? Lav varme til vi har riktig kjernetemperatur. Deretter lar vi kjøttet hvile, før vi gir det stekeskorpe. Bombesikker metode for saftige svinekoteletter.


Stikk et steketermometer inn gjennom siden på en av kotelettene, helt til spissen befinner seg omtrent i midten (det kan være litt vrient å få til siden de er så tynne). Det skal ikke mange håndgrepene til for å løfte en høstblek svinekotelett til større smakshøyder. Med en godt tilpasset og litt kreativ saus , og ikke minst - en velvalgt vin i glasset er kvelden reddet. I går fikk jeg plutselig lyst på svinekoteletter ! Kan faktisk ikke huske sist jeg laget svinekoteletter servert med ris, salat og soppsaus.


Og gjett om det var godt, og kotelettene ble slett ikke tørre slik man ofte frykter de skal bli. Jeg kan i grunn ikke forstå at jeg ikke lager dette oftere, sommer eller ei. Skjær baconet i biter og stek det på lav varme til det blir sprøtt. Koteletter er raskt og enkelt å tilberede, og smaker veldig godt. I denne oppskriften får kotelettene følge av saltkokte poteter, friske grønnsaker og en herlig rødvinssaus som bare trenger å varmes før servering.


Både svinekoteletter og nakkekoteletter kan brukes. Vennligst la dette feltet stå tomt. Få nyheter og oppskrifter rett i innboksen din! Meld deg på nyhetsbrevet her!


Ditt navn og e-post vil aldri bli publisert eller delt med andre. Om du vil ha noe lettere saus kan du lage en sjysaus å ha over kotelettene og variere tilbehøret etter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg