mandag 4. april 2016

Mor datter dikt

Trenger du et godt sitat? Jeg er så glad i deg, min kjære, snille mor. Jeg føler meg beæret som har fått en mor som deg den heldigste datteren i verden er nettopp meg!


Barn Familie Far Foreldre Graviditet Mor og datter Mor og sønn Morskap. Noen som sitter på slike dikt ?

Har to eldre sønner, hver av dem har et dikt jeg har funnet innrammet over senga, fra mamma til sitt barn (11-åringen vil absolutt ha det på gutterommet, tror de syns det er veldig koselig og godt) Ganske dype, pene dikt. Nå prøver jeg å lete frem til tredjemann, fo. Kan noen ett dikt om Morskjærlighet?


Hva synes du en datter skal gjøre når relasjonen til mor eller far blir for vanskelig? Det er viktig at du setter grenser for deg selv, og det er viktig at du gir mor beskjed om det. Dikt om det å være datter eller ha en datter ? Oppdag hvor fantastisk det er å være mor til en datter og alt det medfører i løpet av livet.

Den dagen du ble født, da var jeg ikke lenger datteren til min mor , men moren til datteren min. Det var da jeg begynte å leve livet mitt for deg … og det var også et nytt liv for meg. Tenkte du aldri kjære mor , den gang du ble gravid. Han satt i stua og hun kom og ga han en kopp te, som var vann.


Etter flere kopper med te til far, kom mor hjem. Far fikk mor til å se på mens datteren kom med enda en kopp te. Mor datter dikt En god dyne er en vigtig del af en god søvn. I artiklen her guider jeg dig igennem alt du skal vide om dyner , så du nemt kan vælge den bedste.


I går kvel etter at jeg hadde lagt meg, poppet det plutselig begynnelsen på et dikt opp i hodet mitt. Jeg måtte stå opp igjen, for å skrive det ne for jeg var redd jeg skulle glemme det til neste dag. Diktet er inspirert av min mor , tanken på hva ordet “ MOR ” betyr for veldig mange, og for hvordan jeg håper mine barn oppfatter meg. Når jeg ser på min attraktive datter , vil jeg forsikre henne om at hun.


At hennes livsstil, som nå er så viktig, vil ha mindre verdi for henne med. Hun har også betydd mye for nynorsk språk og kultur. Vesaas skrev åtte diktsamlinger, og mange av diktene hennes blir ofte opplest i høytidsstunder.


Haldis Moren Vesaas har også skrevet en hyllest til mor.

Hele år blir Jeanette i dag, himmel hvor tiden flyr. Nok eit lys skal blåsast ut, du blir snart ein vaksen gut, åra har gått i slik ein fart, og vi har vore med deg heilt frå start. En samling av flere av slike dikt til konfirmasjon kan du kjøpe i nettbutikken Munter. Jeg anbefaler at du skriver en liten innledning til diktet , og på Munter.


Datter er jeg i min mors hus, men regent i mitt eget. Datter , datter , datter - jeg hater å være datter ! Hvorfor er jeg ikke noe annet, det lurer jeg på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg