tirsdag 12. april 2016

Spesielle jentenavn

Gratis avbestilling! Spesielle jentenavn. Leter du etter spesielle jentenavn ? Da har du kommet til riktig sted! På denne siden har vi listet opp en rekke uvanlige og sjeldne jentenavn. To storebrødre skal få en lillesøster og vi sliter med finne navn.


Vi liker litt uvanlige navn. Det har storebrødrene å. Unike jentenavn , sjeldne jentenavn , uvanlige jentenavn og spesielle jentenavn som færre enn fire eller ingen i Norge heter. Hundrevis av uvanlige jentenavn. Hisigproppen spurte om tips, så tenkte jeg kunne lage en egen trå for har samlet opp en del igjennom årene. Flott om andre kan.


Leonita er ganske stilig, synes jeg. Søk etter jentenavn : På Fine- jentenavn. Se på menyen under, jentenavn i alfabetisk rekkefølge kan være nyttig hvis du allerede har en liten idé om hva slags jentenavn du leter etter. Da Sideskulle finne de mest uvanlige og spesielle. Men har veldig lyst at det skal begynne med bokstaven B. For pappaen min døde for mnd siden og vil veldig gjerne oppkalle henne etter han!


Noen som har noen eksemplarer? Skal barnet oppkalles, er navnet trendy,. Samtidig kommer internasjonale navn mer og mer på banen. Sjekker posisjonen din selv om du har deaktivert sporing.


Jeg liker også litt spesielle navn. Med unntak av den ene hunden min som allerede het Gino da jeg fikk han syns jeg at alle mine har hatt kule navn. Så forstår godt at du vil ha noe spesiellt.


Da jeg fikk Lykke som jeg har nå hadde jeg to andre navn på blokka. Sienna kommer jeg kanskje til å bruke en annen gang. Store norske leksikon er et gratis og komplett oppslagsverk skrevet av fagfolk på bokmål og nynorsk.


Adriana skal min jente hete ) Ikke så mange som heter det i Norge, og syns det er nydelig :-) Ville aldri kalt datteren min Linnea, Emma, Sara, Thea osv, fordi det fort blir Thea M. Jentenavn : Madel Madelen Madeleine Madelene Madine Mai Maia Maiken Maire Mairi Maja Malene Mali Malia Malin Maren Mari Maria Marian Marianne Marie Mariel Marielle Marikken Marion Marina Marita Marlene Marna Marsha Marthe Marthine Martine Mathea Mathilda Mathilde May Maya Merethe Mette Mia Michaela Michell Michelle Mie Mikaela Mila Milena Milina. Her har vi samlet noen av dem. Trude_ Forelsket i forumet. Jeg har postet et likt innlegg om guttenavn, og der var det en som nevnte jentenavnet Oleanna.


Jeg leter altså etter de gamle jentenavnene. Sterke men feminine jentenavn en sjelden hører på små jenter i dag. Liker godt navn som er litt spesielle eller ikke mange som heter. Bruken av guttenavnet Omar i Norge synes Utne er spesielt interessant. For hundre år siden ble navnet laget av norske navnedeler fra navn med om- og -ar i seg.


Men det var nok også da til dels inspirert av det arabiske navnet, sier han. Liste over kvinnenavn med norrøn opprinnelse er en liste over kvinnenavn som var brukt i norrøn tid. Synes det er så mange vakre jentenavn , er er mine favoritter, til inspirasjon : Ofelia Ane Ebba Olivia Andrine Anine Elvira Lilja Mia Fiona Viola Eirin Minda Kaja Sofie Petrine Tuva Sanna Luna Evelina Alana Maria Camilla Selma Alma Amalie Signe Serine Eriun Synne Rikke Inez Mali Clara Guri Gurine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg