mandag 11. april 2016

Koteletter i ovnen

Retten stekes ferdig i ovnen , da har man tid til å dekke bordet og gjøre litt ekstra ut av hverdagsmiddagen. Det er raskt å tilberede, billig i pris og egner seg godt til mye av tilbehør. Slik steker du koteletter Nakkekoteletter, svinekoteletter og sommerkoteletter er alle god hverdagsmiddag som de aller fleste liker.


Vi viser deg hvordan du enkelt tilbereder koteletter enten i stekepanne eller i ovn. Den mest vanlige tilberedning av koteletter er vel i stekepanne, men hvorfor ikke prøve dem i ovnen ?

Smaker veldig godt sammen med ovnsbakte grønnsaker. Stek kotelettene raskt i en varm stekepanne. Forvarm ovnen til ca 2grader. Jeg bruker feks sjampingnon, rødløk, gulrot og. Jeg syns ikke det blir noe særlig godt når eg prøver å lage koteletter selv.


Jeg bruner de først i stekepannen slik at de får stekeskorpe. Så salter og peprer jeg og legger i ildfast form. Men hvor mange grader, og hvor lenge?

Jeg kunne gjerne tenkt meg å ha de i ovnen i en time, hvor mange grade. Steke koteletter i ovnen, hjelp! Letvinte koteletter i ovn - steketid - Mat og. Langstekte koteletter.


Lei av stekesprut og tørt kjøtt? Idag lager vi langstekte pestomarierte nakkekoteletter med ris, gulrøtter og sukkererter. Smør inn en stor ildfast form med olje eller smør. Tilbehør til koteletter i ovn.


Tag fadet u og server koteletter i ovn med kartoffelmos eller løse ris. Du kan også tilsætte cocktailpølser eller brunchpølser til retten. Vend dem i fadet fem minutter før retten er færdig, da pølserne blot skal varmes. Men retten går altså fint uden pølser.


Denne oppskriften her er helt genial og ikke minst veldig enkel. Det blir best hvis det får stå lenge i ovnen , gjerne et par timer, men lager jeg det på en fridag, rekker jeg jo glatt å gjøre litt annet i mens. Oppskrift finner du under.


Du steker den ferdig i ovnen.

Skrell og del løk i skiver, paprika i strimler og squash i skiver. Kotelettene skal ikke gjennomstekes. Sett ovnen på 1grader. I en bolle tar du alle ingrediensene til krydderblandingen.


Så bruker du en stavmikser og blander det hele godt sammen. Har du ikke stavmikser eller lignende, så finhakk og mos hvitløk og rosmarin så godt som mulig med kniv, og blande det hele sammen. Så legger du grønnsakene i den ildfaste formen. Du er her: Hovedretter › Skaftkoteletter i fad med balsamicosky ( koteletter i ovn ) Lækre og møre skaftkoteletter, der først brunes af på en varm pande, og derefter steges færdige i fad i ovnen. Her er det grønnsaker og koteletter som blir plassert i langpannen.


Så lager jeg er erte- og myntepuré som jeg serverer til. Skikkelig forfriskende og god! Når kjøttet først er i ovnen , lager det jo nesten seg selv. En super middag å invitere gjester på.


Hvis jeg har veldig mange koteletter , legger jeg dem på skrå oppå hverandre i langpanna, og dytter smør og grønnsaker nedimellom kjøttstykkene. Det er litt vanskeligere å snu på dem på denne måten, men møre blir de nesten uansett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg