fredag 8. april 2016

Kan man bli gravid med ppiller

Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme.


Kan jeg ha blitt gravid selv om jeg bruker p-piller ? Går på p-piller , men har hoppet over pausene.

SVAR: Hei Så fint at du skriver til ung. Så lenge at du bruker p-pillene dine riktig så blir du nok ikke gravid. Når det gjelder Cerazette p-piller så er det riktig at du skal ta de daglig.


Det er bra du har brukt kondom også, særlig hvis du ikke har en fast partner. Da slipper du å beskymre deg for å bli smittet av en seksuell over førbar infeksjon, for eksempel klamydia. Hvis man ikke beskytter seg med p-piller eller med kondom, er det alltid en sjanse for å bli gravid.


Vi kan se at langvarig bruk ikke går utover sjansene for å bli gravid senere i livet. Tvert imot virker det som om kvinner som har brukt p-piller i flere år, har litt lettere for å bli gravide enn kvinner som bare brukte p-pillen i kun to år, sier hun.

P-piller er så og si 1 sikre hvis de tas hver dag. Omtrent av 1jenter blir gravide i løpet av ett års bruk. Har du glemt en pille, er d. Hei, jeg lurte bare på hvis jeg bruker p-piller og ikke får mensen da blir jeg ikke gravid sant? Men når jeg ikke har mensen kan jeg fortsatt ha sex uten å bli gravid ? Liksom jeg bruker jo p-piller når jeg har mensen, men når jeg ikke har mensen da kan jeg ikke bli gravid hvis jeg har sex?


Trenger jeg å bruke kondom liksom? Jeg sliter veldig med angst for å bli gravid , selv om jeg bruker p-piller. Jeg bruker p-piller og han brukte kondom, blir jeg gravid ? Jeg har glemt to p-piller , kan jeg være gravid ? Startet med p-piller 5-dager etter å ha tatt Ellaone. Er det mulig å bli gravid hvis man går på p-piller og har sex uten kondom?


Hur kan man bli gravid trots p-piller ? Själv blev jag gravid med P-spruta o vet fler med mig som råkat ut för det. Det er veldig bra at du bruker p-piller slik at du unngår en uønsket graviditet. På den måten kan man redusere uønskede svangerskap i denne aldersgruppen – som er i høyrisikogruppen for å bli gravid uten at de ønsker det.

Hvis du har husket å ta pillene hver dag slik. Forfatterne skriver også at uønsket graviditet kan få negative konsekvenser både på kvinnenes helse, utdannelse og barnets helse. Spiral til unge jenter?


Jeg var i sjokk da jeg oppdaget dette. Men har en skjønn liten gutt nå. Snakket med både JM og lege anng det å bli gravid på pille.


Pillen er rimlig sikker, men har man f. Bli gravid etter p-piller. For noen er det å bli gravid etter bruk av p-piller like enkelt som å stoppe med prevensjon. For andre krever det derimot mer innsats, og det vil ta lengre tid enn hva man tror. Dersom man slutter på p-sprøyten kan det ta 1-år før man får eggløsning igjen, men uansett hvilken prevensjon man bruker innebærer ikke dette noen fare for å ikke kunne bli gravid på et senere tidspunkt.


Det er i såkalte ”pauser”, eller opphol at en del jenter blir ufrivillig gravide , sier hun. Hvem kan bruke p-piller ? Stort sett alle kvinner, fra de er helt unge og hele veien til overgangsalderen. På forhånd kan ingen si om nettopp du vil bli fornøyd med å bruke p-piller.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg