mandag 23. april 2018

Dikt om søstre

Bestill nå, betal senere, gratis avbestilling, døgnåpen kundeservice på ditt språk. Budsjett til luksus, hoteller og hjem. Gratis avbestilling! Skal være forlover for min søster og håper at noen kan hjelpe meg med et fint dikt om det å være søstre.


Trenger du et godt sitat? Morsomme dikt om søstre i mange forskjellige former.

Humor er det perfekte verktøyet for å fange innholdet i forholdet søster og forfattere av poesi skapt lekne rim at barn på hjertet. MIN SØSTER ” En søster hun er meg så umåtelig kjær, en glede det er å ha henne nær. Hun er der når jeg trenger en hån hun knytter usynelige vennskapsbånd. En bedre søster kan jeg ikke få! Sterke dikt om kvinner og kvinnekamp.


En eller to eller hundrevis av søstre er en samling med sterke dikt om kvinner og kvinnekamp! Her finner du dikt om kropp, seksualitet og foreldreskap, men også om politisk mobilisering, kamp for egne rettigheter og en kvinnerolle i endring. For det gjør søstre , og det er viktig å vite, sier jeg.

Helt avgjørende, sier jeg og legger til at hun kan tilgi meg allerede nå, for alt det stygge jeg kommer til å si til henne i løpet av de neste ti årene. Brente pølser og lunken øl og en kropp som er så inderlig støl, strandløven er utslitt etter en ekstra lang sommer, lage mat og flexe muskler til alle som kommer. Heldigvis finnes det ingen skam, knyttet til det å hente broddene fram, for selv om man føler seg ung og sprek, er vinterens snø.


En sønn er FORTIDEN, fylt av minner om barneår med lek og skøy. Om bestevenner og små venner om noe alvor og mye gøy. Hver dag erobres, han er jo rede og veien fører han dit han vil.


Gode og dårlige søstre. Begge diktene er hentet fra den første bolken. Boken inneholder i alt seks bolker, de har hver sin tittel, som nesten kan være et lite dikt i seg selv. Leter du etter flott vinterdikt, som kan sette deg i stemning til kalde vinterkvelder?


Da har du kommet til riktig sted. På denne siden har vi samlet mange flotte dikt om vinteren. Vinterdikt – av 20: Snøen daler bedagelig ne fargene forsvinner sakte avste om ikke lenge vil alt være hvitt, se så fint det med vinteren har blitt. Er ikke av den typen som utbroderer så mye om følelser og slik egentlig. Så jeg leter etter noen visdomsor dikt , sitater og lignende om vennskap, søstre , ekteskap og kjærlighet.


Finne Funny Dikt om Sisters. Dikt om familie hjelpe barna forholder seg til vers og legge humor øker appellen. Noen som har noe bra?

Min søster har bursdag og jeg sitter nå å. Har ei venninne som nettopp har mistet minstejenta si etter mange år med sykdom. Vil så gjerne gjøre noe fint for henne og skal besøke henne i morgen. Har kjøpt en willow tree engel og noen fine blomster og tenkte å skrive ett kort.


Dette må handle om sorg, savn, miste et barn eller noe sånt. Når noen du er glad i blir langvarig syke, kommer du veldig tett inn på alvoret i livet. Søstera mi har bursdag i morgen.


Jeg tror sykepleiere og andre helsearbeidere som pleier alvorlig syke har et mer bevisst forhold til livets alvor enn mange andre. Jeg håper diktene mine kan tilføre en refleksjon over det å pleie, om å være der for noen. I sommer gifter min søster seg og jeg skal holde en liten tale.


Fins nesten ikke i sitat-bøker. Undersøkelsen viste at de som hadde minst én søster , skåret høyest på “velværetesten”. Disse kunne rapportere om bedre støtte hjemmefra, et mer optimistisk syn på tilværelsen og de hadde lettere for håndtere nye situasjoner.


Søstre skaper samhold - Det virker som søstre oppmuntrer til mer åpen dialog og samhørighet i familien. Har en drøm om å komme hjem, dit ei fremtid ennå bor. Snart stiger sol et sted i øst, og i natt har ingen gitt meg svar. Men det finnes ei fattig trøst, drømmen du alltid bar.


Vi hadde i skoleoppgave å levere et dikt vi hadde skrevet om sorg, så her er mitt dikt om sorg. Sorg og savn Et lte dikt om sorg og savn - og bearbeidelsen. Sorgen kan danse Et dikt om dyp sorg og fortvilelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg