torsdag 26. april 2018

Når fortelle at man er gravid

Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme.


Når skal man fortelle om graviditeten og hvordan forteller man at man er gravid ? Kanskje så bør dere vente litt med å fortelle om graviditeten og det ventende barnet med tanke på risikoen for en tidlig spontanabort.

Hvem forteller man det til først at man er. Hun synes det er fint når nære venner eller familie deler nyheten om sine graviditeter med henne tidlig, men ville synes det var rart om bekjente gjorde det samme. Når de to blå er etterlengtet kan det være vanskelig å måtte vente med å fortelle den gledelige nyheten til resten av verden. Og i Mammanetts avstemning (lengst ned) ser man at hopper over venteperioden og forteller det glade budskap ganske så umiddelbart etter man har testet positivt. Sv: Når forteller man andre at man er gravid ? Arbeidsgiver skal vite at man er gravid senest mnd før man går ut i permisjon, da er man pliktig til å informere om det, da er man ca mnd på vei.


De fleste går ut i perm uker før termin, er ikke lov å jobbe lengre uansett.

De fleste forteller det før den tid og ofte synes det lenge før og. Det er den enkelte arbeidstaker som må føle på når man mener tidspunktet for å fortelle lederen sin om graviditeten, er best. Det er opp til kvinnen selv når hun velger å fortelle arbeidsgiveren sin om graviditeten, men likestillingsloven verner uansett gravide og nybakte foreldre mot ulovlig forskjellsbehandling, sier likestillings. Det ikke feil å dele nyheten tidlig, og det er heller ikke feil å vente med å fortelle om graviditeten. Det gjelder både i en ansettelsesprosess eller senere i arbeidsforholdet.


En graviditet er som regel en gledelig begivenhet, og for de fleste er det et stort problem å ikke rope den gode nyheten ut til omverdenen. Men noen ganger kan det være vanskelig å si noe også. Når er det riktig å fortelle om graviditet?


Andre kollegaer på jobben som ikke var på min avdeling begynte å lure på om jeg var sykemeldt fordi jeg hadde fått for mye press med for mye å gjøre pga kollegaers sykdom og sjefen min spurte om hun kunne fortelle det fordi det ble snakk på jobben av det. Andre graviditeten sa jeg det også til sjefen når jeg ble kvalm. Høy kvalitet og 9 nøyaktige med anonym og rask levering. Mange av mine venner fortalte det ikke før i uke' date=' noe jeg synes er litt overtroisk. Har ikke vært gravid selv.


Det er lov å fortelle hvor glad du er til de du vil. Eller hvor ekstremt skremt og bekymret du er !

Og, det er lov å sørge når det går galt. Et tap er et tap, uansett når i svangerskapet, uansett om det ikke har rukket å bli mer enn bare en liten celleklump. Du skal ikke måtte streve med sorgen alene, mens du later som alt er ok.


Skal til legen på onsdag så da får jeg vel bekreftet en termin. Jo tidligere du forteller det, desto bedre tid har dere til å planlegge hvordan dere og barnet kan få. Hvis jeg blir gravid , er jeg nødt til å fortelle barnefar?


Hvordan kan jeg fortelle pappa at jeg er gravid ? Må jeg fortelle barnefar at jeg er gravid ? Bør hun kontakte barnevernet? Bør man være normalvektig før man blir gravid ? Jeg bor med pappa alene. Er gravid og tok ingefærtabletter mot kvalme.


Det jeg lurer på er når fortelle andre at jeg er gravid. Dette svangerskapet fanken jo ut tidlig at jeg var gravid , det gjorde jeg ikke forrige. Forrige var jeg ikke i dårlig form en dag før svangerskapsforgiftningen startet i uke 28. Det er jammen ikke lett å holde på hemmeligheten når det er alt man tenker på! Noen har innviet familie og venner allerede i prøvestadiet, mens andre ønsker å bevare hemmeligheten så lenge som mulig.


Alle har sine grunner til å fortelle det tidlig eller sent. Onsdag var jeg fullgåtte uker på vei, så nå er jeg vel inne i nr 11. Med fullgåtte uker mener jeg at det onsdag var uker siden FØRSTE dag i siste menstruasjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg