torsdag 10. oktober 2019

Hvorfor blir jeg ikke gravid

ZapMeta Tilbyr Oversikt fra Søkemotorer. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme.


Jeg har aldri gått på prevansjon å jeg og kjæresten min har vært sammen i hele år nå. Jeg syns det er rart at graviditet ikke har oppstått før nå for mnd siden når jeg tenker etter.

Det varierer faktisk fra person til person, fra par til par. Men felles for alle som har prøvd en stund er at man stiller seg selv spørsmålet – hvorfor blir jeg ikke gravid ? Et spørsmål med like. SVAR: Hei Så fint at du skriver til ung. Så synd å høre at du sliter med å bli gravid , nå som dere vil prøve å bli gravid. Det du beskriver er ikke helt unormalt.


De kan derfor også slite med å få barn. Ifølge legene er det ingenting feil med meg.

Hos oss er mannlig faktor årsaken til at vi går gjennom assistert befruktning. Alle prøver som er tatt av meg ser fine ut. Likevel blir jeg ikke gravid. Hva kan det være som vi overser?


Jeg tror dere må være tålmodige, det er ikke alltid at alle blir like fort gravide. Hvorfor blir jeg ikke gravid ? Det kan selvfølgelig bli frustrerende når du vet at alle vennene dine ble raskt gravide , men du må ikke sammenligne dere. Noen par bruker lenger tid for å bli gravide , sånn er det bare. Påvist ved både ultraly blodprøver og El tester. Mannen sædprøve er normal.


Slank og spiser sunt og trener regelmessig. Jeg er år og frisk og rask. Alt av blodprøver og ultralyd undersøkelser er fint! Fikk prøve pergotime for å bo. Det kom ikke noe mer enn det, men fikk min mens i dag 10.


Starten av min mens pleier begynne smått og små mye blod. Men denne gangen kom det masse, så lite.

Bare romler i nederst i magen. Og hvorfor blir jeg ikke gravid. Fra uregelmessig eggløsning til dårlig kosthold og ernæring, og den ledende årsak som er mannen.


Vi skal se på de vanligste årsakene til hvorfor du ikke blir gravid , og de beste behandlingsmetodene for infertilitet. Laparoskopi (kikkhullsoperasjon) gjøres under narkose, men man trenger som regel ikke overnatte på sykehuset. Mange tror jeg ikke trenger å jobbe. Legen lager et lite snitt ved navlen, og bukhulen fylles med kulldioksid. Laparoskopet er et tynt rør eller en slags kikkert med videotilknytning, blir ført inn gjennom snittet i navlen.


Det er noe jeg ikke helt får til å stemme, og det er at hvorfor blir jeg ikke gravid når legen fortalte meg og samboeren at alt er ok med oss begge. Var hos legen og sjekket oss begge for noen måneder siden. Tok da alt av div tester av oss begge, en slik fertilitetssjekk.


Alt virker så enkelt: du har ubeskyttet samleie under ditt fruktbare vindu, sperma møter egg, befruktninger, og der du går! Men for mange er det ikke så enkelt, men spørsmålet er- hvorfor ikke ? Du kjenner sikkert folk som blir gravid i den første måneden etter at de begynner å prøve, men egentlig er de. Jeg (år) og min samboer (30)har en datter som ble to år i mai.


Da jeg ble gravid med henne var det på første forsøk. P-pillene hadde jeg sluttet med minst et år i forveien, kanskje mer også, jeg husker ikke. Grunnen til det er at jeg har vært så plaget med soppinfeksjon i underlivet. Er bare i min 6pp, og vet at det er normalt at det tar litt ti men føler at jeg begynner å bli frustrert allerede. Jeg har stabile sykluser på dager, og har eggløsning på dag hver mn så vet at vi treffer el.


Det er kanskje ikke så lenge, men det føles som en evighet. Jeg blir så frustrert av å ikke få det til. Har prøvd i et år nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg