mandag 14. oktober 2019

Kjerringråd mot tannverk

Med tannlegevakt for akutt hjelp. En leser har sendt oss et råd mot tannpine. Tannverk - kjerringråd. Det går ut på å røre ut pulver av nellik i vann.


Hun sier ikke noe om temperaturen på vannet, men vi går ut ifra at det skal være svalt i og med at det skal lindre. Dypp så en bomullsdott i vannet og legg denne der du har tannpine. Nellik mot tannverk : Foto : kjerringrad. Det beste kjerringrådet mot tannverk er å komme til tannlegen.


Du blir med stor sannsynlighet smertefri, eller opplever vesentlig lindring, så snart vi får gjort noe med årsaken til tannverken. Har du tannverk er det godt å vite at det finnes mange gode råd som vil lindre smerten. Når du har tatt smertestillende, så får du tro og håpe de hjelper til tannlegen får gjort sin jobb. Enkle og reseptfrie legemidler som kan hjelpe mot tannverk er de som inneholder paracetamol eller ibumetin (Pamol, Paracetamol, Ibux). Hvis du har tilgang på litt sterkere saker, som Paralgin Forte, så funker de mye bedre, gitt at du ikke har problemer med leveren eller helsa sånn ellers.


Har hatt vondere enn eg har nå,men det er utruligt plagsomt å gå rundt å kjenne på det. Trur faktisk eg ville tatt spark i ballene for å slippe tannverk og tannlege resten av mitt liv,og det sier jo sitt. Så skal jeg ta med et kjerringråd bestemoren min sverget på at det virker mot leddgikt og krampe. Hørt om mange som påstår det samme, selv om det høres sprøtt ut. Knyt en ulltråd rundt foten eller armen der man har vondt og ha dette på.


En kvinne har rapportert at hun ble varig kvitt tannkjøttbetennelse ved pusse tennene med hvitløks-vin, uten å skylle munnen etterpå. En hel hvitløk hakkes og legges på et lite glass som fylles opp med hvitvin eller rødvin. Ofte kan det være så ille at man ikke får sove, dersom man har det på natta.


Det finnes kjerringråd som kan hjelpe. Finn hjelp mot tannverk. Har du fått rusflekker som er vanskelige å få bort? Her på kjerringrad. Endelig en rynkekrem som virker.


Jeg har et supert og velutprøvd kjerringråd mot tannverk. Se bare mot kjøkkenet. Først, et godt råd. Det aller beste kjerringrådet mot tannverk er selvsagt å dra til tannlegen så fort som mulig. Det er i alle fall rådet man får hvis jeg er kjerringa.


Seg tilbake fra tennene, s det blir en lomme mellom tannkjttet og tannen. Kjerringa som ikke alltid følger sine egne råd. Lag et kremmerhus av avispapir og sett kremmerhuset på en asjett med den spisse enden opp. Tenn på toppen og la det brenne ned. Da blir det aske på asjetten og en brun masse.


Den brune massen smører du på tanna som er vond. Beste smertestillende mot tannverk Ring oss nå! Prøv vår berømte lokalproduserte fish and chips og våre nydelige baguetter Les tester og guider på produktene du skal kjøpe Har selv fått Ibux til å funke mot tannverk , men da med max dose. En sånn betennelse får man antibiotika mot hos tannlegen så det har hendt jeg har tatt gamle pencillin piller jeg har hatt fra før for det hjelper nesten med en gang. Men er vel ikke å anbefale egentlig) Jeg kan signere det med nellik.


Det har antiseptisk, betennelses dempende og smertestillendes effekt. Du har alternativer da. DrSchwei skrev: Visste ikke min arme råmen tok fram et lite speil for å sjekke nærmere.


Fant ikke ut noe,men stakk en tannpirker opp i tannkjøttet der biten av tanna var borte et par ganger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg