mandag 28. oktober 2019

Slutte på ppiller mensen

Enten du vil bli gravi eller bare fordi du ikke trenger det akkurat nå, er du sannsynligvis nysgjerrig på eventuelle endringer som kan komme med å bli p-pillefri. For eksempel er det noen som opplever at de får mindre uren hud når de begynner på p-piller , og da kan dette komme tilbake når du slutter, sier Solli. Andre mulige bivirkninger av p-piller er hodepine, ømme bryster, tørrhet i skjeden, mer utflo at humøret endrer seg, mindre pms-plager, og at sexlysten går ned. PS: Som du skriver i brevet ditt er det utifra dagens kunnskap ikke nødvendig å ta pauser i p-pillebruken.


Les mer om prevensjon.

Mye vil da bero på om – og eventuelt når – kvinnen ønsker å bli gravid. Vet hun sikkert at hun ikke ønsker barn de neste tre-fire årene, kan hormonspiral være et mulig alternativ. Vet at den første etter å ha sluttet med p-piller ikke er en skikkelig mensen. SVAR: Hei, jente Det er litt vanskelig å svare noe bastant ja eller nei, uten å kjenne mer til historien din. Mange kvinner velger p-piller som prevensjonsmiddel.


I perioder - som for eksempel hvis man ønsker å bli gravi velger man imidlertid å slutte med prevensjonsmiddelet, for å få tilbake regelmessig, naturlig menstruasjon. P-piller og mensen. Vanligvis tar det mellom 1-måneder å få tilbake mensen etter du har sluttet på p.

Valgte å slutte med p-piller og sliter mye med acne nå. Bør hun fortsette på brette. Blir humørsyk av p-piller , vil det bli bedre av å slutte på pillen?


Men lurer på om enkelte p-piller kanskje er verre enn andre når det kommer til om man får kviser ved å slutte på de. En av grunnene til at jeg begynte på p-piller er også fordi jeg hadde mensen ganske uregelmessig, så det er også en av grunnene til at jeg ikke har sluttet. Jeg går på mercilon. Nå har jeg lyst til å bytte p-piller eller eventuelt slutte helt om dette er det beste. Når jeg går på dem sammenhengende i flere måneder uten den blødningspausen, så går det greit.


Men problemene oppstår i det jeg slutter, mens jeg har pausen og opptil uker etter jeg har startet på nytt brett. Enten må jeg gå på pillene og aldri ta pause, eller jeg må slutte. Men vil ikke bli gravid og tåler tydeligvis ikke p piller. Hadde normal mens ca år før den plutselig forsvant.


P-PILLER Informasjon om p-piller i 21-pakning: Microgynon, Oralcon, Marvelon 2 Yasmin 2 Yasminelle og Yana Har du spørsmål om prevensjon eller seksualitet? Skal begynne på uke på p-pille brettet. Tenkte å slutte helt etter den uka.


Så skal ikke ta småpillene.

Den blødningen jeg får da, er det ekte mensen ? Er bekymret for at jeg er gravi for jeg er ikke helt i form. Men tenkte å vente å se om jeg begynner å blø når jeg slutter på p piller. Går på p-piller , har aldri hatt mellomblødning tidligere, men har det nå. Spørsmål om p-piller , lever verdier og betakaroten.


Er det farlig å slutte på p-piller midt i brettet? Etter andre brettet med Loette begynte jeg på feil ende og gikk fra pille til pille 8. Startet på p-piller for sirka to uker siden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg