torsdag 10. oktober 2019

Søknad klesbutikk

Ikke gå glipp av Stayhards Black Week - nye tilbud hver dag. Største utvalget av klær online. Noen som jobber i butikk som har noen tips til hvordan skrive jobbsøknad til klesbutikker? Jeg er år, og har noen måneders erfaring fra klesbutikk tidligere.


Jeg har en irrelevant bachelorgrad. Klipp og lim- søknad som går rett i papirkurven hos større selskaper med mange søkere. Første bud er å skrive en søknad som viser at du har brukt litt tid på det - og ikke bruker et dokument der du bare bytter ut navnet på selskapet. Sånn ellers synes jeg det hele trenger en aldri så liten språkvask. Det er dårlig flyt i teksten.


Man tenker veldig mye på alt man vil ha med i søknaden , og så blir språket kun et verktøy for å det frem. Egentlig bør det jo nærmest være motsatt, sier han. Jeg begynte med en lengre søknad som jeg etterhvert skrelte ned til dette.


Hei, eg skal skrive søknad til ein klesbutikk no, og lurer på om det er turn-off eller turn-on å skrive nynorsk. Nynorsk er hovudmålet mitt, men eg har absolutt ingne problem med å skrive bokmål. Det finnes egne søknader for dette også. Men ikke bekymre deg. SØKNAD PÅ STILLING SOM BUTIKKMEDARBEIDER Jeg viser til annonse på Finn.


Jeg er ei jente år gammel oppvokst og boende i Moss. Eksempel - hvis du vil jobbe i klesbutikk : Hvorfor vil du jobbe med akkurat dette og hva i butikken er det du ønsker å jobbe med? Dette må du beskrive tydelig i søknaden. Hvilke erfaringer har du?


Hvordan kan du bruke dine tidligere erfaringer i denne jobben? Du skal ikke ramse opp egenskapene dine. Det klart viktigste er å vise at du ikke bare sender en generisk søknad som andre også får. Jeg er derfor interessert i en sommerjobb med mulighet for forlengelse utover skoleåret.


Fortell kort om din bakgrunn, maks 2- linjer. Nedenfor lister vi opp noen forskjellige eksempler på jobbsøknader. Eksemplene bør brukes til inspirasjon og som en mal, det anbefales ikke å kopiere dem da man bør lage en egen unik søknad til hver enkelt stilling. Den bør helst ikke være på mer enn en side. Søknad klesbutikk eksempel Boozt.


Du bør lese stillingsannonsen nøye. En god forståelse av arbeidsoppgavene de presenterer i annonsen er avgjørende for å få en god søknad. En fantastisk søknad er derfor en som svarer på alle disse bekymringene og gjør. Ta med deg søknad , cv og eventuelle arbeidsprøver.


Da fremstår du som ryddig og godt forberedt. Finn ut hvor intervjuet skal være, helst dagen i forveien. Da slipper du å komme for seint til intervjuet.


Hvis man da ringer og sier at man leverte en åpen søknad X-uker siden så er det ikke noe man taper på, så kan man spørre om de har søknaden enda eller om man skal komme ned med en ny. Kompetansen du har opparbeidet deg så langt i karrieren kan ofte overføres til nye stillinger og bransjer. Det gjelder bare å vite hvordan.


CV er viktigst, men søknaden må være go viser ofte mer av personlighet og kompetanse. Hvis ikke din CV samsvarer helt med kravene i utlysningen, kan du gjennom søknaden vise at du likevel har kvalifikasjoner og egenskaper som gjør deg aktuell. Sørg for godt språk, ingen skrivefeil og god struktur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg