torsdag 18. august 2016

Gravid solarium

Rask og trygg leveranse. Billig, sikker og rask graviditetstest. Kjøp nå, test deg hjemme. Solarium Kreftforeningen sier at du kan få hudkreft av å sole deg i solarium.


Jo mer du bruker solarium , og jo yngre du er når du begynner, desto mer øker risikoen. Det er ikke noen trygg nedre grense for hvor mye solarium du kan ta.

Men bør man vise ekstra forsiktighet med solarium når man er gravid ? Med mindre man blir overopphetet i solsengen, er det ikke grunn til å tro at solarium er farlig for fosteret, sier Bachmann. Det finnes ingen dokumenterte bevis som tilsier at sollys eller solarium er skadelig for barnet, men det er viktig å ikke overdrive bruken. Jeg har hørt at man ikke skal bruke solarium under svangerskapet grunnet magnetisk stråling, men jeg finner ikke noe håndfast informasjon om dette på internet eller andre steder.


Kan man ta solarium som gravid ? På samme måte som med det å oppholde seg i en varm badestamp, anbefaler Søbakk den gravide å lytte til sin egen kropp. Igjen er det dette med at varmen nok vil føles ubehagelig for mange gravide. Jeg har ikke solt huden min noe særlig de siste årene, fordi jeg syntes det var fint å være blek, men nå har jeg skiftet mening og vil gjerne prøve å ta solarium (noe jeg aldri har gjort de årene jeg har levd).

Jeg er gravid i uke 3 og lurer på om dette er skadelig for babyen? Kan jeg bruke solarium mens jeg er gravid ? Nå er vel egentlig ikke solarium bra for noen, så det anbefaler jeg heller ikke under graviditeten. Når det gjelder soling ute, bør gravide være oppmerksom på at de kan få pigmentflekker av for mye sol. Smør deg derfor godt med solkrem, og ta flere pauser i skyggen enn ellers slik at du ikke. Noen som vet om dette har noe og si ? Små doser skader nok sikkert ikke.


Men har kjøpt sånn solariumhimmel og har lyst og få litt farge. Lurt og kansje dekke til magen med et håndkle innimellom ? Sv: Solarium Jeg fikk ANBEFALT av legen min å ta solarium da jeg gikk gravid med første jeg fordi jeg sleit noe vanvittig med tørr, kløende hud. Gravide og solarium.


Vanligvis så kan gravide ta solarium. UV-strålene går kun cirka millimeter inn i huden. Fosteret blir dermed ikke berørt. Håper noen vet noe om dette med sikkerhet.


Hvordan er det med soling generelt, har solt meg litt på ferien, men unngått å ligge flere timer i stekende sol. Føler meg så blek for tiden.

Har lyst til å ta noen timer i solarium. Har lest at man kan få pigmentflekker, stemmer dette? Kan barnet merke at man tar solarium ? Vet at solarium ikke er så veldig bra for huden, men jeg har ikke tenkt t. Ved å fortsette å bruke denne hjemmesiden godkjenner du bruken av cookies.


Jeg har hørt man ikke bør ta solarium som gravid , fordi brunfargen blir skjoldete og man kan få varige pigmentflekker. Får fort pigmentflekker i panne og rundt øyner, og har skjønt at man er enda mer utsatt for det som gravid. Tenker kun ca min. De må selvsagt følge vanlige forholdsregler og velge tid i solariumet ut fra hudtype.


Ikke bruk solarium hvis du bruker medisin som kan gjøre deg ekstra lysømfintlig. Vent minst timer mellom de to første gangene du tar solarium. Ikke sol deg ute og i solarium på samme dag.


Er du i tvil, oppsøk lege. Oppsøk lege hvis føflekker forandrer seg, eller det oppstår hevelser, klumper eller sår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg