tirsdag 20. august 2019

Dikt datter

Trenger du et godt sitat? Det kan ikke bli finere eller vakrere enn et selvlaget dikt. Det er du som sitter inne med følelsene ovenfor din datter , du som kjenner henne best. Et par dikt jeg skrev til min datter ved to bursdager: 1) Uendelig kjære jenta mi ️ livet med deg er aldri kjedelig.


Du er fantastisk til å åpne for nye perspektiv, som gir livet en ny giv. Hipp hipp hurra, ønsker deg en super bursdag!

Du herlige jenta mi fyller år ️ Gratulerer så mye med dagen din. Skal lage en slags bok til datteren min - tips. Det er om den lyriske jeg-personen, jeg-et i diktet , står foran diktets deg (som i virkeligheten er Irina, min datter ), så skal ikke diktets deg (altså hun) bli forundret om diktets jeg smelter vekk, slik en stein ville gjort.


Sånn kan man skrive i det vide og det brede. Eller bare la diktene stå som de er. Et bånd så sterkt, mellom mor og datter , som forsterkes hver dag, gjennom felles latter. Vi forstår hverandre godt, du og jeg, verdens heldigste datter , er faktisk meg!


Men nå som jeg er voksen og.

Datter , datter , datter - jeg hater å være datter ! Hvorfor er jeg ikke noe annet, det lurer jeg på. Kategori: Margot Lough. Den skal pleie moren bra som datteren. Datteren fikk tårer i øynene, og sa: … men mamma, den er ikke tom. Mammaen falt på kne, og ba sin datter om unnskyldning for at hun hadde vært så sint… Kort tid etter mistet datteren livet i en ulykke.


Kvinnen har alltid eksistert, men ikke moren. Dersom De finner dikt som De liker eller annen nyttig informasjon på Internett så bør De skrive ut en kopi eller lagre nettsiden lokalt. Les og nyt dikt på Internett mens De kan! Dikt om det å være datter eller ha en datter ? Savnet etter en datter.


Han har selv opplevd å miste en datter , og ukas dikt Et rom står avlåst er knyttet til det. ET ROM STÅR AVLÅST. Et rom står avlåst i kroppen min. Jeg lengter etter deg. Skilpadda: Så fint dikt Det er jo såååå mange forfattere å ta av at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne.


Kanskje greit å fortelle litt mer om hvordan jeg her sett for meg oppgaven.

Skal lime inn bilde av henne og andre koselige bilder, fint papir og kanskje hilsener. Litt dagbokinnlegg, bilder av tingenes tilstand nå og om noen år, dikt , ordtak, livsvisdom og mye annet. Kjære pappa, når jeg er lei, vet jeg at jeg alltid kan komme til deg. Du tar deg alltid tid til å lytte på meg og jeg må bare få sagt hvor glad jeg er i deg!


Et par gode tanker jeg sender din vei, for dette er dagen vi gjør stas på deg, med de egenskapene som du har, er du for. På denne siden vil jeg legge ut dikt jeg har brukt i vielser. En unitarvielse kan være så mangt – noen ønsker et religiøst innhol andre ikke – og det finnes dikt som passer alle slags vielser, og alle slags par. Håper at leserne også kan bidra med fine bryllupsdikt – eller dikt som passer til bryllup, brudepar.


Du Martin – du er som en meget god kake, som du gjennom livsløpet ditt skal bake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg