tirsdag 20. august 2019

Kjemisk graviditet

Sv: Kjemisk graviditet Tusen takk for svar Har vært hos legen idag og målt hcg på nytt. Får svar enten iløpet av dagen eller i morgen. Har ikke turt å teste på ny siden jeg tok de positive testene og TR kom, men når jeg kom hjem fra legen fant jeg ut at jeg bare skulle komme legen i forkjøpet med dårige nyheter. Er dette en kjemisk graviditet ? Noen som vet at de har hatt det?


Når kan jeg forvente blødning evt?

Jeg har fortsatt symptomer på graviditet og føler meg fortsatt gravid. Livmortappen er høyt oppe, varierer mellom å være myk, hard og flat. Og mistet mellom uke og 6. Den kjennes lukket ut. Hadde forferdelig vondt i over døgn i korsryggen, magen.


Jeg kjente at det rives løs på en måte, hvis man kan si det. Mens ved kjemisk graviditet , kan jo også mensen komme seinere siden den slår ut positivt og kroppen tror at man er gravi men mensen var ikke noe særlig annerledes enn vanlig. Bli gravid igjen etter kjemisk graviditet.


De fleste kvinner som opplever kjemiske graviditeter , fortsetter å ha sunne graviditeter.

Kjemiske graviditeter forårsaker ikke langvarig skade. Du kan begynne å prøve å bli gravid igjen umiddelbart hvis du ønsker det. Hvis du har hatt tidligere kjemiske graviditeter , bør du snakke med. Graviditet kan før 5-uker bare påvises vha blodprøve eller urin.


Embryo er for lite å synes på UL. Oftest fordi celleklumpen ikke utvikler seg som den skal, men det kan av og til være fordi livmor ikke er næringsrik nok. Man regner egentlig med at nesten av svangerskap ender opp så tidlig at det bare blir mensen eller at mensen er et par dager forsinket. Mange vil ikke oppdage en kjemisk graviditet fordi de ikke tester så tidlig.


Kjemisk graviditet er i utgangspunktet den medisinske betegnelsen på en veldig tidlig spontanabort, som oppstår før den sjette uke. I de fleste tilfeller, mor ventet å vise en positiv graviditetstest og få alle symptomer på graviditet som er forklart i mer detalj nedenfor. En kjemisk graviditet er en positiv test uten at det foreligger påviselig graviditet. Egentlig er det bare i forb. Tilstedeværelse av hCG regnes som en positiv test uansett verdien (nedre grense er vanligvis 5).


Hvis man kvittere et foster er det en abort uansett titer på hCG. Jeg pleier aldri å få mensen før det har gått dager etter eggløsning. Dermed føler jeg meg ganske sikker på at jeg har hatt en kjemisk graviditet denne gangen.


Virker som mange her inne har fått for seg at man ved kjemisk graviditet tester positivt før ikm, og begynner å blø som vanlig. Jeg ble gravid gjennom ivf, positiv blodprøve på sykehuset og blødde ingenting før uke 6.

Det stemmer ikke helt. Ultralyd viste ingen tegn til graviditet. Behandling for kjemisk graviditet. Mens det ikke er noen spesifikk behandling for denne type abort, finnes det alternativer for å hjelpe deg med å bli gravid.


Jeg hadde en kjemisk graviditet , ved det første IVF forsøket vårt. Men da var det så svakt at det ikke vistes på en hjemmetest engang. Før fremme av hjemme graviditet tester , mange kvinne var ikke engang klar over at de var gravide , og det er anslått at opptil prosent av forestillinger ende som kjemiske graviditeter , med utbruddet av forsinket eller til og med på tid menstruasjon.


Anonym bruker skrev: Jeg forstod det helt fint. Men absolutt ikke og ikke absolutt betyr ikke det samme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg