torsdag 8. august 2019

Murring nederst i magen

Det er i seg selv og uten andre symptomer, er absolutt ikke noe som taler i retning av alvorlig sykdom, men det er selvfølgelig riktig å få det undersøkt. Du spør meg om hva du bør be fastlegen om å undersøke. Gjør det vondt ute i sidene nederst i magen og nedover i lysken kan smertene stamme fra eggstokker eller eggledere. Men slike smerter kan også stamme fra tykktarmen eller musklene i underlivet.


Når jeg har mensen får jeg veldig vondt i korsryggen og nederst i magen. Hvordan kan jeg bli kvitt fettet nederst på magen ?

Hvor ofte bør jeg trene fettforbrenn. Er det noen som har opplevd det samme? Du vil ofte også oppleve diaré, muligens med blod. Kolitt er en infeksjonssykdom som rammer tykktarmen.


Hvis du opplever stikkende smerter som tiltar over timer eller dager, kan det være snakk om blindtarmbetennelse. Da befinner smertene seg nederst på høyre side av magen. Ved akutt blindtarmbetennelse vil du ofte bli kvalm og få feber også, ifølge Lommelegen.


Det er ikke direkte vondt, jeg tar feks ingen smertestillende. Det er likevel ubehagelig og jeg kjenner jeg blir litt urolig av det.

Det kjennes litt som konstante menssmerter. Smerter ved øverst i magen er det enkleste å tyde. Men hva om du opplever smerter på venstre side av magen ? I dag skal vi ha fokus på dette som er et vanlig problem, og forsøke å finne årsaker. Du kjenner smerter på venstre side av magen , men hvorfor?


Urin kan lukte forskjellig og til og med få farge uten at det er farlig. Symptomer fra urinveiene. Har du spist rødbeter, tisser du lyserødt. Divertikulitt er en betennelse i divertiklene (de små utposningene i tykktarmsveggene) tykktarmen. Det første jeg tenkte på var svangerskap utenfor livmora.


Det har jeg hatt og da hadde jeg dager med spotting og småblødninger i stedet for dager med vanlig menstruasjon. I tillegg hadde jeg vondt nederst på høyre side (graviditeten satt i høyre eggleder). Jeg er uker gravid og i natt har jeg nesten ikke sovet pga murring i rygg og nederst i magen , samt en mage så har som stein hver gang jeg tar på den. Skulle vært på jobb i dag da jeg har uker igjen før permisjonen min begynner, men jeg ringte og sa jeg ikke kom.


Noen som vet hva det kan skyldes? Helt tidlig i svangerskapet er de hormonelle forandringene store, og den lille livmoren vokser en god del – selv om det foregår bak symfysen uten at man kan se den utenpå magen enda. Stikningene kan sitte ganske lavt, rundt eller bak symfysen på en måte – det kan også være mer konsentrert i én av sidene.


Smertene kan komme fra ett eller flere av organene i underlivet, fra livmoren, egglederne, eggstokkene eller bukhinnen som omgir disse organene.

Mange kvinner har underlivssmerter uten at det går ann å finne noen sikker årsak. Føles nesten som menssmerter, men jeg har aldri hatt noe særlig menssmerter. Går på cerazette p-piller som gjør at jeg ikke har noen kraftige blødninger og ikke smerter hvis jeg først har en liten mellomblødning. Betennelse i mage eller tarGastroskopi og koloskopi er tatt.


De tar alltid vevsprøver samtidig, av både tilfeldige, mistenkelige og sykelige områder. Du er frikjent på alle punkter unntatt betennelsen du refererer til, men dette gir som du er kjent med en annen type smerte og på en annen lokalisasjon. Mange opplever stikninger og ubehag nederst i magen og noen må tisse ofte fordi livmoren tar mer plass. Knøttet er nå mm langt, hjertet har begynt å slå og anlegget for organene legges. Kroppen din prøver å fortelle deg den viktige beskjeden.


Kanskje kjennes brystene ømme og kaffe frister plutselig ikke lenger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg