torsdag 5. september 2019

Dikt barnehage

Janne Terese Gausel har skrevet to dikt om hvordan barn kan oppleve to forskjellige voksne i barnehagen. En av dem bør kanskje se seg etter ny jobb, mener hun. Hvor søledammen kan bli til et kjempestort hav, en pinne kan bli en tryllestav, hvis du tør kan du bli hva du vil, er du streng kan du lett trylles snill.


Hopp til navigering. Og da er barnehagen en plass som er litt lur, for her er det ingen plen, å vanne. Den er en pussig hage, der lek og vennskap.

Min kjære sønn ska slutt i bhg sin og det e sååå sårt fordi hainn trives så gæli. Diktet har en fin appell som barnehagebarn lett kan kjenne seg igjen i. Hauge var den som innførte konkret poesi i norsk poesi, som dette tingdiktet er et eksempel på. Det kan leses på flere plan, noe som gjør at det fenger på tvers av generasjonene.


Alle behøver en venn i blant (klappe kvarandre på skuldrene) så ta godt vare på den du fant. Vet dette er en gammel trå men søkte etter dikt for å bruke i barnehagen : Men: I alle dager så negative dere er! Jeg jobber i barnehage som ped.


Jeg og de ansatte synes det er kjempekoselig!

Vi er jo sammen med barna deres minst time hver dag! Hei Min åring skal nå slutte i barnehagen ,noe som er trist både for mamman og han. Har blitt så godt kjent og god kontakt med personalet, og har lyst til å gi noe litt spesiellt,som ikke koster så mye og som kan minne de om min gutt og meg som mamma. Tips mottas med takk. Sosial kompetanse er en forutsetning for å fungere godt sammen med andre og omfatter ferdigheter, kunnskaper og holdninger som utvikles gjennom sosialt samspill.


Barnehagen skal fremme vennskap og fellesskap. Det diktet husker jeg vi sendte med til foreldrene da jeg jobba i barnehage , ungene fikk lage avtrykk av ene hånda i trolldeig. Dikt og fanteri i barnehagen.


Sigri Sandberg Meløy går forskerne i næringa og forklarer deg hvorfor det blåser så mye på Svalbard. Du er min beste venn og du veit ikkje om det. Det er nok å tenkje på deg så blir eg innvendig glad.


Min blomstereng av barn ~ Jeg ser for meg en blomstereng så vakker og fin. Noen av blomstene er fargerike og stikker seg lett fram, mens andre er dusere og fulle av sjarm. Tusen takk, folkens, for alle gode ord om gaven jeg lagde til de ansatte i barnehagen.


VENNSKAP I BARNEHAGE : Å knytte vennskap i barnehagen gjennom lek er vanlig. Dere som foreldre kan også tilrettelegge på hjemmebane for at vennskapet knyttet i barnehagen blir sterkere. En liten side med kjente og kjære sitater,kloke or dikt ,forfattere,lykke,kjærlighet,sorg og barn.


Vi tenger alle gode ord.

Trafikk i barnehagen er et spennende tema som passer inn i hverdagen. Barna opplever trafikk når de er på tur, hver gang de drar til og fra barnehagen , de erfarer trafikk gjennom lek og observasjon av hva de voksne gjør.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg