torsdag 5. september 2019

Dikt om barnebarn

Trenger du et godt sitat? Dikt om bestefar – av 20. Eivind Salen glimter til med et artig dikt , helt klart forut for sin tid. Det var et veldig flott dikt , ja!


Med førstemann laget vi kort til alle med en koselig hilsen og beskjed om at han eller hun skulle bli bestefar eller bestemor om x antall dager.

En sønn er FORTIDEN, fylt av minner om barneår med lek og skøy. Om bestevenner og små venner om noe alvor og mye gøy. Hver dag erobres, han er jo rede og veien fører han dit han vil. Barnebarn fyller er rom i hjerte.


Nærkontakt mellom besteforeldre og barnebarn er viktigere enn noen gang. I en hverdag hvor alt går fryktelig fort, har besteforeldre en helt spesiell evne til å få. Om kvelden gikk du hjem og tok din bok, den store bok for alle dem som sveder.


Der stod det skrevet om den sterke mann som tok sitt kors på ryggen uten grove ord og eder.

Det er skrevet mange flotte dikt om små barn, og André Bjercke har skrevet flere dikt du kan bruke. For deg som bare ønsker et lite dikt til å ha på et dåpskort, har vi laget en liten samling dikt her. Slike små dåpsdikt kan også være en del av en dåpstale, eller en fadder eller bestemor kan lese et dikt i stedet for å holde en tale.


Nå sletter vi Origo for godt. Alt innhold forsvinner 1. Hvis du ønsker å ta vare på noe av eget innhol må du kopiere direkte fra siden innen da. Vi vet ikke enda, om de skal gå den samme vei To små hjerter som banker i kor De er på vei ut i verden som søster eller bror To små babyer som som ligger så nær Nå vet vi endelig, hvem de to tvillingene er. Da går vi, far og jeg, og prater så om alt vi ser, – og enda mye mer – og morer oss og ler!


Og når han ned av hyllen tar en bok som er så rar, så sitter vi og blar. Så leser far og jeg så mange lange. Vis meg med handling hva respekt er for noen ting, lær meg å se det vakre i verden rundt omkring.


Jeg er så glad i far! Fortell meg at jeg duger akkurat som jeg er, og la meg høre ofte at jeg er veldig kjær. La ditt hjem være et sted der toleranser og kjærlighet bor. Og husk at man kan leke selv om har blitt stor! Du er nok gammel, du er nok grå, men du verden, du er rå som få, du er veldig vis, du er veldig grei, jeg er heldig som har en bestemor som deg.


Du har gitt meg mye i livet mitt, selv om du til tider har stått hardt på ditt, mye lærdom og mange gode minner, vi alltid være.

Selv om du velger å la en annen lese diktet opp for deg, vil det likevel bli stående som ditt bidrag til festen. Om fremtiden tenker Gerd at hun som bestemor skal gi barnebarna solid støtte gjennom livene deres. At barnebarna vet at de kan komme til dem med vanskelige ting.


Om din tid blant oss er over, så er du en del av mitt liv. Beltet allerede løses før du Skyen naaer. I am a thousand winds that blow.


Først Hun vilde ret fortrylle, naar du kunde hende hylle ind i finest Morgenrødt. O, hvor Skyens Silke blødt vil om disse Former skylle, hvorpaa Gud sin Kunst har ødt! Gamle dikt : Gamle Wendy Williams. En indianer satt og snakket med sitt barnebarn.


Han sa: I alle mennesker bor det to ulver som sloss. Det skal bli interessant, dette her,.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg