torsdag 12. september 2019

Sjokoladekake rund

Café Stings sjokoladekake er en killer sjokoladekake - myk og saftig med en helt fantastisk god sjokoladekrem! Jeg fant oppskriften på nettet for mange år siden, og kaken skal etter sigende stamme fra Café Sting i Stavanger. Saftig, smakfull, sjokoladekake til små og store. Når kaken bakes med surmelk brukes natron som hevemiddel.


Smør en rund form (cm), dekk bunnen med bakepapir. Den aller første kaken er en saftig sjokoladekake med myk karamell og kaffeglasur. En sjokoladekake MÅ være saftig for at den skal være god.


Det har vært mange år jeg ikke har spist sjokoladekake grunnet minner av tørr kake som faller av gaffelen i mange biter og som må skylles ned med væske. Velkommen til mitt søte kakeparadis! Her på Det søte liv viser jeg deg samlingen min med bakst og deilige kaker i alle slags varianter, lekker konfekt og nydelige desserter. Jeg har bakt og samlet kakeoppskrifter hele livet. En god sjokoladekake er det jeg baker desidert mest.


Det er barnas favoritt og også en favoritt blant mange voksne. Heldigvis fikk jeg oppskriften og siden den gang er dette den eneste oppskriften jeg bruker når jeg skal lage en ‘vanlig’ sjokoladekake. Veldig smakfull, saftig og passe. Alle liker en saftig, god og hjemmelaget sjokoladekake med glasur.


Har en fløyelsmyk kjerne som kan minne om en deilig og stor sjokoladefondant. Den perfekte sjokoladekaken. Se oppskriften her. Brownieskaken med nutella. På selveste nasjonaldagen er det gøy å lage noe ekstra godt og staselig, som gjerne følger fargepaletten til flagg og pynt.


Sjokoladekake rund

Her finner du oppskrifter på festfine 17. Oppskrift på kake i rund form. De fleste oppskrifter på sjokoladekaker inneholder kefir eller melk, men det er ikke alltid man har dette i kjøleskapet når man plutselig får lyst til å bake.


Kanskje har de andre glemt natron? Sjokoladekake i rund form med en smakfull krem med peanøtter. Jeg hadde i noen sjokoladedråper før jeg satt kaken i ovnen, og håper det blir godt.


Siden jeg ikke er så glad i smørkrem skal jeg prøve meg på en ganache alá sjokoladekremen du har hatt på en annen sjokoladekake (Sjokoladefestkake med friske bær) og ha masse deilige bær på. I denne oppskriften er det kombinasjonen av natron og syrnet melk, som Kefir eller Kulturmjølk, som er hemmeligheten for å få et godt resultat. Martha på elleve har to helt spesielle favoritter på krem. Det er langpanne sjokoladekake og tropisk aroma. Det måtte bli en kombinasjon.


Vi lagde derfor den vanlige langpannekaken i en rund form og brukte glasuren fra tropisk aroma. På leting etter en saftig og myk glutenfri sjokoladekake med deilig smak av sjokolade? Da er du kommet til rett sted. Det var en leser av bloggen som spurte om jeg kunne lage en oppskrift på glutenfri sjokoladekake i rund form. Hun var så glad i den glutenfrie sjokoladekaken i langpanne som jeg hadde her på bloggen.


Sjokoladekake rund

Her får du oppskrift på en saftig og søt sjokoladekake i rund form, som passer like godt til bursdag som til kaffen på en søndag. Har leita så lenge etter en glutenfri sjokoladekake som var skikkelig saftig, og det var denne. En enkel liten sjokoladekake kan du blande sammen for hånd på noen minutter.


Denne kaken var knall god! Den tar minutter å steke og kanskje like lenge å avkjøle. Mens den avkjøler rører du sammen en deilig sjokoladeglasur og fordeler den over toppen av kaken når den ikke lengre er varm.


Sjokoladekake rund

Ingenting slår en kjempesaftig og smakfull sjokoladekake ! Rømmen gjør kaken ekstremt myk og saftig, og Firkløversjokoladen gir mild og deilig sjokoladesmak på glasuren!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg