onsdag 18. september 2019

Sjokoladekake rund form

Sjokoladekake rund form

Café Stings sjokoladekake er en killer sjokoladekake - myk og saftig med en helt fantastisk god sjokoladekrem! Jeg fant oppskriften på nettet for mange år siden, og kaken skal etter sigende stamme fra Café Sting i Stavanger. Det er helg og ingenting passer vel bedre enn en skikkelig god sjokoladekake. Smør en rund form (cm),.


Sjokoladekake rund form

Hell deigen i formen og stek på nederste rille i min. Sjokoladekake er noe de fleste liker og den passer derfor utmerket til både store og små anledninger. Se flere deilige sjokoladekaker her.


Sjokoladekaker kommer i alle størrelser og fasonger, og er alltid et populært innslag, enten det er til barnebursdag eller en venninnekveld. Vi anbefaler deg å prøve matblogger Tove Holter sin oppskrift på en enkel og saftig sjokoladekake i rund form. Jeg har derfor valgt å samle fem av mine sjokoladekakefavoritter her så kan du selv velge hvilken du synes ser diggest ut. Den aller første kaken er en saftig sjokoladekake med myk karamell og kaffeglasur.


En god sjokoladekake er det jeg baker desidert mest. Det er barnas favoritt og også en favoritt blant mange voksne. Denne oppskriften fikk jeg servert i et selskap og det er den aller beste sjokoladekaken jeg har smakt. Heldigvis fikk jeg oppskriften og siden den gang er dette den eneste oppskriften jeg bruker når jeg skal lage en ‘vanlig’ sjokoladekake. Veldig smakfull, saftig og passe.


Til denne gode sjokoladekaken , trenger du en rundt kakeform, ca. Ha røren i en smurt rund form. Jeg brukte to former som er cm. Får du litt røre til overs? Perfekt til å bruke til å lage noen cupcakes av resten.


Sjokoladekake rund form

Sjekk med en tannpirker i midten av kaken når tiden er ferdig. Den skal komme ut ren når den er ferdig stekt. Avkjøles i kakeformen.


En sjokoladekake MÅ være saftig for at den skal være god. Det har vært mange år jeg ikke har spist sjokoladekake grunnet minner av tørr kake som faller av gaffelen i mange biter og som må skylles ned med væske. Martha på elleve har to helt spesielle favoritter på krem. Det er langpanne sjokoladekake og tropisk aroma.


Det måtte bli en kombinasjon. Vi lagde derfor den vanlige langpannekaken i en rund form og brukte glasuren fra tropisk aroma. Stek kaken på rist nederst i ovnen ved 180°C i min.


Løsne den fra formen med en skarp kniv. Ta kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Del kaken i tre kakebunner. Leter du etter oppskrifter på saftige sjokoladekaker ? Vi deler våre aller beste kakeoppskrifter med deg.


La deg inspirere her. Nå er det ny bursdag som står for tur og jeg finner ikke oppskriften. Jeg skal lage sjokoladekake til åringer i en høy og stor form fra Litle Venice på 30x30cm. Kan du tenke deg hvilken oppskrift jeg kan ha brukt?


På forhånd takk for svar. I tillegg til ingrediensene nedenfor, trenger du også blåbær til midten av kaken samt toppen og ev. Noen ganger er det lov å unne seg noe ekstra godt.


Saftig, samtidig tung og med en fantastisk smak av mørk sjokolade vil kaken være en herlig avslutning på et godt måltid. Kjør blandingen til du får en jevn (og litt flytende) røre. Tilsett natron og sikt inn hvetemelet i 2-omganger.


Fordel kakerøren i den bakepapirkledde langpannen og stek den på midterste rille i ca.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg