torsdag 26. september 2019

Røde prikker på kroppen

Mange røde prikker på kroppen ? Dette kan det være. Røde hunder: Et utslett med lyserøde prikker kommer til syne først bak ørene og i hodebunnen. Utslettet sprer seg til ansiktet, halsen, overkroppen, armene og beina i løpet av et par dager.


Meslinger : Utslettet på kroppen er først småflekket og blekt rødt , senere blir det mer utflytende og brer seg ut over større områder med litt mørkere farge.

Røde prikker på barn kan oppstå hvor som helst på kroppen og i ansiktet. Les om de vanligste årsakene til røde prikker og utslett, og hva du kan gjøre med dem. Røde kløende prikker over kroppen siden februar, hva skal jeg gjøre?


Hvordan bli kvitt kviser og røde prikker på rumpen min? Barbering og røde prikker , hva skal jeg. Hvis du har fått mange røde prikker på huden i det siste, er det trolig Cherry Angiomer. Noen får flere enn andre.


Vanligvis begynner eksem i løpet av første leveår.

Områdene eksem vanligvis dukker opp på er bak knærne, på albuer, fingre, kinn og i hodebunn. Jeg er plaget med røde prikker på kroppen som klør. Prikkene er bitte små og holder seg på èn plass til de er tørket inn (blir en liten skorpe på hvis jeg har klødd meg). Dukker stadig opp nye. Begynte på brystet og skuldrene foran og bak.


Nå er det også på armene, men lite på brystet. Jeg lurer på hvordan cherry angiomer ser ut? Har nå lagt merke til at jeg har forskjellige prikker på kroppen , mest brystet og magen, men også noen på ryggen. To-tre til på magen er mindre men også uthevet så vidt. Røntgenundersøkelser hvis det er tegn på en underliggende sykdom som er assosiert med kløe, for eksempel hovne lymfeknuter.


Når en årsak er identifisert, kan behandlinger for kløende hud inkludere: Kortikosteroid kremer. Hvis huden er kløende, tørr og rød , kan legen foreslå å bruke en medisinert krem på de berørte. Sopp ellers på kroppen blir gjerne kalt for ringorm”.


Vær også oppmerksom på at enkelte alvorlige infeksjoner, som blodforgiftning eller meningokokksykdom, kan gi hudblødninger som likner på utslett. Eksempler på hudsykdommer som gir utslett eller andre hudforandringer er: EkseHuden blir rød og væskende eller tørr og skjellete. I det siste har det dukket opp en del røde prikker og små føflekker rundt omkring på kroppen min, hovedsaklig på magen.


Jeg synes dette er utrolig irriterende, da jeg virkelig ikke liker føflekker og spesielt ikke på magen.

Etter 1-dager kommer et karakteristisk utslett prikker som klør og etter hvert får skorper på seg. Utslett: Prikker over hele eller deler av kroppen. Først er prikkene små og røde , før de hovner litt opp og blir til væskefylte blemmer.


Har du nylig oppdaget én eller flere røde føflekk-lignende prikker på kroppen ? Jeg har fått noen røde prikker på kroppen. Idag merket jeg at jeg har fått noen røde prikker på kroppen. De klør ikke, men dersom jeg skraper på dem med neglene blir det et sår. Vi bør understreke, en gang til, at disse røde flekkene på huden ikke er kreft. De er godartede svulster, men vi må fortsatt følge med på hvordan de ser ut, slik at vi legger merke til eventuelle endringer.


De bør ikke opptre i stort antall på et bestemt område. Røde flekker på huden bør ikke føre til ubehag. La oss ta en titt på noen av de forhold som forårsaker røde flekker på tungen.


Alle artikler i NEL og på NHI.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg