mandag 23. september 2019

Positive egenskaper jobbintervju

Den umiddelbare responsen på et slikt spørsmål kan fort bli å ramse opp en lang liste positive adjektiver for å vise at det ikke skorter på sterke sider. Men realiteten er at det for det første ikke virker troverdig, og for det andre at det ikke gir intervjueren den informasjonen han eller hun er ute etter. Her har vi funnet frem en håndfull usympatiske egenskaper , og vridd dem til noe positivt.


Det er mulig å finne lyspunkter i det meste. Du bør også forsøke å unngå å trekke frem klisjeer i svarene dine. Rent konkret vil hun fraråde seg å trekke frem utålmodighet som din negative side: - Det sier prosent av alle på jobbintervju. Er du innkalt til jobbintervju , har du kommet et stort skritt nærmere jobben. Men intervjuet har både mange muligheter til å imponere og en del fallgruber.


Jobbintervju kommer i mange varianter, og det svært viktig å stille forberedt. Vi gir deg alt du trenger å vite, før, under og etter jobbintervjuet. Her er hva du ikke må svare, samt en suksessformel for det perfekte svar.


Men man kan ha like mye å vinne på å stille noen selv. Jobbsøknad På første date med arbeidsgiver En jobbsøknad lyver ikke, den bare unnlater å fortelle sannheten. Finn noen egenskaper som ikke er for dårlige- bare sånn midt på treet.


Dette her ble litt for dumt synes jeg. Vi kan jo ikke svare på hvilke tre dårlige egenskaper du har når vi ikke kjenner deg. Sett deg ned å skriv ned gode og negative egenskaper du har. Hva bør man si og ikke si?


Jeg kan godt fortelle mine positive sider uten problem. Feks jeg er ærlig, godt humør, faglig god ovs. Men jeg kan vel ikke si at jeg er sta, sur, kritisk, krangelaktig av og til ovs.


Huff syns det er vanskelig å fortelle de negative sidene mine, for dem har jeg definit. De gangene jeg har vært på jobbintervju , så har jeg forsøkt å svare noe som også kan være positivt. For eksempel at jeg kan blir for ensporet når jeg får en oppgave, og ikke klarer å konsentrere meg om andre ting før den oppgaven er løst.


Eller at jeg ikke er så flink på small-talk ved kaffeautomaten. Syv typiske spørsmål for jobbintervjuer. Og svar på hva arbeidsgiver ønsker å ut av kandidatene når de stiller dem. De ferskeste innenriksnyhetene.


Hold deg oppdatert med ABC Nyheter. Skal på et jobbintervju der de spør om mine positive og negative sider. Sist jeg var på jobbintervju , sleit jeg skikkelig med å liste opp mine postive og negative sider!


Endte opp med å svare noe så dumt ala mine negative sider er at jeg er skikkelig dårlig på å forberde meg på slike spørsmål. Fikk jobben da, men da trengte de virkelig folk og det var en delttids. Mål: At elevene skal se at personlige egenskaper og personlig egnethet også teller på jobbintervju , og at det er mulig å få jobb uten tidligere erfaring. Samtidig er det viktig at de forstår at jobberfaring og lavt fravær ofte er avgjørende.


Tenk gjennom hvilken spesiell kompetanse eller egenskaper du kan bidra med i denne. Spørsmål på side to i sliden tar opp dette. I artikkelen Som hodejeger ser jeg etter disse egenskapene hos. Skal på jobbintervju , og både gruer og gleder meg til det. Har søkt på jobb og skal på jobbintervju.


Hvis sjefen sier, si tre positive og tre negative sider om meg selv. Alle har negative egenskaper. Forsøk å få frem at dine negative sider kan være positive sider i noen sammenhenger. Folk er veldig opptatt av å fortelle at de har leilighet i utlandet.


Nå kom jeg akkurat hjem fra leiligheten i Provence. Det synes jeg er så teit at jeg spyr. Det kan du fortelle vennene dine, men du imponerer ikke med det på et jobbintervju , sier seniorkonsulent Erlend Emil Holmsen i rekrutteringsselskapet Headhunt til DN.


På denne biten sliter jeg veldig mye, er veldig usikker på hva som er ikke lurt å si om denne biten. Hvis du skulle listet opp positive egenskaper ved mannen din, hva ville det blitt? Noen som tør å ta utfordringen? Er du usikker på hvordan du best skal besvare dem?


Vi i Manpower gjennomfører jobbintervju daglig, og her er våre anbefalinger på hva man bør tenke på for å gi gode svar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg