onsdag 18. september 2019

Matforgiftet gravid

Som hovedregel er matforgiftninger sykdom som går over av seg selv i løpet av noen dager, og er en helt ufarlig sykdom. Men eldre, barn og gravide er mer sårbare for matforgiftninger enn andre, blant annet fordi et stort væsketap og forstyrrelser i saltbalansen kan være mer alvorlig enn hos andre. Alle pasientinformasjonene er basert på artikler skrevet for leger i Norsk Elektronisk Legehåndbok (NEL) og forfattet av NEL-redaksjonens leger, med mindre annet er oppgitt. Akkurat nå, snoren skrev: Man vil jo helst være venn med de man synes er hyggelige og bra folk. Uansett om det er familie eller venner.


Personlig liker jeg ikke så godt ordet familie, jeg elsker familien min over alt på jor men herregud så mye plik det ligger bak. Nå har ikke jeg familie som ta. Jeg er på ferie i Tyrkia og ble matforgiftet i går. Mistenker at det var pga grillet fisk vi fikk på en båttur.


Min samboer spiste det samme, men ble imidlertid ikke dårlig. Jeg reagerte med oppkast ca 3-timer etter måltidet. Spydde fire ganger i går kveld og nå, morgenen etterpå, er jeg helt fin igjen (bare litt slapp).


Matforgiftet gravid

Er du blitt matforgiftet domineres sykdommen oftest av kvalme og oppkast, av og til diaré, men sjelden feber, sier Kapperud. Han forteller at blåskjellforgiftning også hører inn under mat- og vannbåren forgiftning. Er snart uker på vei og spiste i dag en kyllingkebab som jeg ble skikkelig dårlig av.


Etter noen timer kom det ut alle veier, var gjennomvåt av svette og megasvimmel. Har gått over nå og ikke hatt magesmerter. Er det noen fare for at dette kan skade fosteret? Vil ikke være helt overhysterisk og. Av Gjest føler meg så usikker, Juli 14.


Matforgiftet gravid

Hei, Jeg er gravid i uke og forrige søndag ble jeg akutt kvalm på kvelden og kastet opp etter kort tid (ca. time). Morgenen etter følte jeg meg relativt fin og gikk på jobb og spiste mat som vanlig. Bortsett fra folat (folinsyre) som alle gravide anbefales å ta både før de blir gravide og i svangerskapets første tre måneder, finnes det ingen generelle råd for bruk av kosttilskudd. Mange gravide har behov for tilskudd av D-vitamin, jern og jo avhengig av kostholdet og jernlagre tidlig i svangerskapet. Billig, sikker og rask graviditetstest.


Kjøp nå, test deg hjemme. I praksis, oppstår problemet med dårlig fordøyelse matforgiftning hos gravide kvinner på noe tidspunkt. En årsak til forgiftning kan være i endring matvaner av kvinner. Dietten kan vises retter eller produkter som tidligere ikke brukte gravid.


Disse er forskjellige frukter og grønnsaker, ofte eksotiske, importert fra fjerne strøk. Hvordan virker Under graviditet, kan en kvinne matche, og selv få en akutt matforgiftning Matforgiftning: hvordan å unngå å bli et offer for sin egen mage. Det viktigste er å ikke få panikk og ikke til selvmedisinering, og tid til å søke medisinsk hjelp. Med mindre man har en underliggende sykdom man må ta hensyn til, er gravid eller skal reise med barn eller eldre, trenger man ikke droppe reisen i frykt for å bli matforgiftet.


Hei, jeg var på jentetur i Bergen i helgen. Skulle virkelig kose oss, shoppe og gå ut å spise. Valgte en indisk restaurant i marken, den har ligget der i mange år og vi tenkte at dette måtte være et kvalitetstegn. God mat, men et par timer etterpå fikk jeg vondt i magen og begynte kaste opp. Det kjenner jeg meg igjen i! Ble matforgiftet selv, på overtid (!) da jeg var gravid , og i det jeg ble dårlig skjønte jeg med en gang hva det var som gjorde det.


Jeg har også vondt i brystene, hodepine, morgenkvalme og stikkinger fra før, men jeg tenkte ikke så mye over det da helsesøster tok graviditetstest på meg og den var negativ sa hun, men jeg så en strek til der. Det var da dager før forventet mens. Er det mulig at jeg er gravid eller er jeg matforgiftet ? Når du er gravid , er det ikke lengre bare DEG ting gagner og går ut over, men også en liten uskyldig i magen som kanskje ikke har det så bra!


For det døles sånn. DU var slapp og sliten av oppkast, hallo- du må faktisk tenke mer på. AnonymBruker skrev: Diskusjon. Men har det ikke dabbet veldig av der?


Tidligere var det mye aktivitet på bl. Mange ler litt av oss med matallergier, for det er jo bare en trend. Det er lett å la seg forbløffe over svangerskap og fødsel.


Vi har samlet noen av de faktaene som fascinerer, forundrer og forbløffer oss mest.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg