onsdag 4. september 2019

Hvordan lage bakt potet i folie

Med denne metoden kan lett lage bakt potet når det er mange til middag, helt uten stress. Det er ikke nødvendig å pakke hver potet inn i folie heller, skallet blir sprøtt og godt når de bakes uten. Smaker spesielt godt til biff. Beregn en stor potet pr.


Pakk potetene inn i aluminiumsfolie. Bakes midt i ovnen på 2grader i 1-timer. Stikk en kniv i poteten for å kjenne om den er ferdig. Forvarm ovnen til 2grader. Skjær et kryss i potetene.


Gni dem inn med litt salt og olje, da blir skallet sprøtt og smakfullt. Du kan gjerne pakke i folie , men da blir skinnet mykt, og poteten fuktiere inni og mindre luftig). Bak i ovnen i minutter til poteten er myk tvers igjennom. Del opp fire folieark - x cm.


Ha en porsjon poteter (3-små eller oppdelte poteter), et laurbærblad og en god spiseskje olje i hver pakke. Etter år på kokkeskolen,kan jeg fortelle deg at det ikke er slik man lager ordentlig bakt potet ! Om man vil ha bakt potet på den måten, kan du fint bare koke de og pakke de inn i folie etterpå! Jeg spiser for lite bakt potet. Og fryktelig enkelt!


Jeg bruker ikke engang å pakke potetene inn i aluminiumsfolie. Synes de blir bedre om de får bake i ovnen uten folien rundt. De kan, som kjent, spises alene eller som tilbehør til annen mat. Her bruker jeg potetene som hovedattraksjon og putter tilbehøret oppi potetene.


Rømme og smør er det aller enkleste, men her er det bare å bruke fantasien: kryddersmør, hvitløksmør, vårløk, bacon, skinke, mais, ost og mye mer. Bakepotet gjør seg også godt som tilbehør til biff, laks og grillmat. Du kan like gjerne bruke den som hovedkomponent i et målti fremfor som supplement til noe annet. Finn laveste nettpris her. Potet kan bakes på ulike måter, men uansett bør baking i folie unngås.


Baking i salt er en god metode. Den aller vanskeligste måten å bake en potet på, er den vanligste og langt fra den beste – i folie. Når du pakker poteten inn i folie , er resultatet at den ikke blir bakt , snarere dampet. Du kan også droppe folien. Gnir du inn poteten i litt olje og salter med gooft salt, så smaker det extra godt!


Her er tips til hvordan du får perfekt bakt potet , pluss tre typer fyll. Bakt potet med rømme og bacon. Mat og drikke - Kvinneguiden Forum 16. Ja, vi skal lage bakt potet ikvel og jeg har aldri laget det fr, bare ftt det servert. Pakker du poteten i folie slipper ikke dampen ut og poteten blir kokt.


Sambo ytrer ønske om stekt potet i løpet av neste uke, han sier det umulig kan væer vanskelig, fordi en kamerat av ham har laget det. Jeg har aldri engang SPISt en bakt potet. Jeg vet at den skal være i al- folie inni ovnen leeeeenge, men, hvordan behandler jeg den før jeg pakker den inn, og hva putter jeg inni sammen.


Hvorfor ikke prøve seg på bakt potet til grillmaten? Eller som en egen rett med tilbehør. Man kan bake poteter i folie på en enkel måte ved å legge de på glørne, og ved hjelp av godt tilbehør kan man lage ett lite måltid av det hele.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg