mandag 17. juli 2017

Apocillin og paracet

Lei av lang kø på apoteket? Bestill Paracet fra Farmasiet hjem til deg. Spar tid ved å handle enkelt og diskret på nett. Rask leveranse og stort utvalg. Svigermor sa at hun kunne ta paracet sammen med endel av tablettene.


Leste nå da derfor på felleskatalogen og står at andre antibakterielle legemidler kan redusere effekten av penicilliner.

Ibux er jo betennelsesdempende. Så er det kanskje fryktelig dumt og ta ibux ved siden a. Penicillin (Apocilin) virker bare på bakterieceller og ikke på våre celler. Det er ikke uvanlig at man må bruke smertestillende og febernedsettende midler samtidig med antibiotika. Paracetamol og ibuprofen, kanskje mer kjent som Paracet og Ibux, er vanlige medisiner i norske hjem.


Og når det er behov for noe smertestillende og febernedsettende, er det mange som blander disse to — i troen av at det har bedre effekt. Miksturen og dråpene inneholder hhv. Kan jeg ta paracet mens jeg går på antibiotika da?


I løpet av 2-døgn, men vær oppmerksom på at hvis det er en abscess (pussfylt hulrom) kan antibiotika virke dårligere og en må drenere.

De sa det var pga forkjølelsen jeg har hatt i over mnd nå, og bihul betennelse. Jeg overdrev litt og sa jeg hadde så ont i hodet jeg aldri hadde hatt før, så jeg klarte såvitt og røre meg. Har bihulebetennelse, og kjenner jeg trenger å lette litt på verken.


Men vet du hva som er forskjellen på dem, og hva som er riktig valg for deg? Hvis du ikke gjør det er det fare for feilbruk, noe som kan føre til at du ikke får den virkningen du håper på. Mia Melan fagrådgiver og farmasøyt i Apotek har noen gode råd. Uten tvil Apocillin som slår deg ut. Trakk en visdom tann på tirsdag, altså var jeg 1 frisk, så tok jeg apocillin ganger om dagen og det hadde definitivt en sterk virkning!


Har brukt antibiotikaen siden fredag kvel og idag har jeg begynt å få slike perioder hvor jeg begynner å svette og bli veldig varm, også gir det seg. Jeg har heller ikke gjort noe spesielt når jeg har merket dette. Hvis det er feber, kan jeg bruke paracet til da hvis det blir ille? Er ferdig med kuren på mandag. Ved migrene må man lete etter utløsende årsaker og unngå slike så langt det lar seg gjøre, man må redusere forbruket av paracet - og betennelsesdempende type tabletter siden disse i noen tilfeller er årsaken til hodepine (ibux, voltaren etc) og benytte anfallsmedisiner som Sumatriptan eller Maxalt etc, og kanskje også forebyggende.


Siste tilfellet var like før påske. De samme nevnte bivirkningene sliter jeg med nå og vil fortsatt gjøre det en måneds tid. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre neste gang jeg må ha antibiotika. Jeg føler at jeg belaster kroppen med dette.


Det er en rekke antibiotika som ikke bør kombineres med alkohol.

De viktigste er cefalosporiner (for eksempel Keflex), ketakonzoler (for eksempel Fungoral) og metronidazol (for eksempel Flagyl). Disse midlene kan gi ubehagelige bivirkninger som kvalme, hodepine og varmefølelse, hvis de blir tatt sammen med alkohol.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg