fredag 21. juli 2017

Dikt til storesøster

Han vet alltid hva som skal til for å Rette opp gale ting som har skjedd. Fra gråt til et lykkelig smil. En storebror er mer enn familie. Han er del av alt det du er.


Hold meg i hånden, søster.

Vi går på en usikker vei, under de evige stjerner, famlende, du og jeg. Hei Jeg vet ikke om dette er rett ste men prøver meg allikevel Søsteren min fyller år og jeg ville gjøre noe mer utav kortet enn å bare skrive gratulerer med dagen så jeg ville skrive et dikt ,men jeg vet ikke hvilket dikt. Min søster er år eldre enn meg så vi har aldri at noe super nære bå. Nå sletter vi Origo for godt.


Alt innhold forsvinner 15. Les mer her om hvordan du tar vare på noe av eget innhold. Det er kjærlighet som får oss til å blomstre - ikke vårt utseende, ikke vårt arbei ikke våre ambisjoner, ikke våre bragder, ikke våre foreldre, ikke vår status, ikke våre drømmer.


Av og til trenger du en hånd å holde i,og søstre vet når.

Etter dette diktet her oppe, er planen å starte med og gratulere med dagen, så ta litt om historien hennes oppgjennom, altså spesielle hendelser fra hun var liten og fram til nå. Så snakke raskt om hvordan jeg ser på henne som person og framtiden. Jeg anbefaler at du skriver en liten innledning til diktet , og på Munter.


En samling av flere av slike dikt til konfirmasjon kan du kjøpe i nettbutikken Munter. En klok sønn vet nok til å late som om det er hans far som er klok. I nødens stund er han god å ha. Til deg fordi du er både tøff og grei. Siden vi er omtrent like gamle trenger vi ikke snakke mer om alder.


Gode venner husker bursdagen din, men glemmer alderen. Gratulerer med nok et spenstig tall i samlingen din. Nå er det din tur til å feire at det er lenge siden du ble født.


Vinen gjør underverker. Du skal elske meg selv om du hater meg, sier jeg til søsteren min. For det gjør søstre, og det er viktig å vite, sier jeg. Helt avgjørende, sier jeg og legger til at hun kan tilgi meg allerede nå, for alt det stygge jeg kommer til å si til henne i løpet av de neste ti årene. Her kommer det noen fine dikt som passer godt på søsken: SØSTER Hva er en søster?


En søster hun er deg umåtelig kjær En glede det er å ha henne nær Hun er der når du trenger en hånd Hun knytter usynlige vennskapsbånd Hun er der og lytter når du vil snakke Hun er der hvis noe går nedoverbakke En bedre venn kan du ikke få.

Konfirmasjonsdikt – Dikt av 21. Ei lita jente på armen til mor Lene Marie ble født til vår jord. Vi ønsker deg lykke og hell på din vei der ser vi at din storesøster passer på deg med årene du vokser og blir hennes venn ta vare på smilene og gled dere ved dem. Når en gang i tiden du gammel er blitt sett deg da ned litt og les dette dikt Mimre så litt over det som. For storesøster , er den samme kjolen tilgjengelig i pjokk og jenter størrelser opp til 6X.


Baby størrelser kommer med bloomers. Denne kjolen er gjort med en krusning krage og er foret. Et par gode tanker jeg sender din vei, for dette er dagen vi gjør stas på deg, med de egenskapene som du har, er du for meg verdens beste far.


Selv om vi ikke har så god tone, er dette dagen for å forsone, for du vil alltid være pappa for meg, med de støttende ord du har gitt på. Noen som sitter på slike dikt ? Har to eldre sønner, hver av dem har et dikt jeg har funnet innrammet over senga, fra mamma til sitt barn (11-åringen vil absolutt ha det på gutterommet, tror de syns det er veldig koselig og godt) Ganske dype, pene dikt. Nå prøver jeg å lete frem til tredjemann, fo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg