mandag 10. juli 2017

Konstant hodepine

Konstant hodepine

Spenningsholdepine. Kjennetegn: Dette er den vanligste typen hodepine og føles som en konstant verking eller trykk på begge sidene av hodet eller på baksiden av hodet og. Ble sendt hjem med sarotex (-mg hver dag) og paracet og diagnosen var at det var en primær hodepine (ikke cluster).


Konstant hodepine

Er så jævlig lei av konstant hodepine. Siste årene omtrent (forverret seg kraftig siste året), har jeg slitt med hodepine omtrent hver eneste dag. Noen ganger er den veldig på, og utmattende, andre ganger noe mildere eller ikke-eksisterende, andre ganger så ille at jeg må legge meg ned og omtre. Innsendt spørsmål ­Siden i midten av Juli har jeg hatt hodeverk.


Nå den siste mnd har jeg hatt det minst dager i uken og max 6. Eller, veldig mye i sommer generelt. Dette pleier å skje når været er skiftende. Gjerne når uvær er i sikte. Har prøvd å ta paracet, men det funker aldri.


Konstant hodepine

Ufattelig plagsomt! Er det i det hele tatt noe jeg kan gjøre med det her? Well my frien så enkelt var det ikke. Det påvirker meg veldig.


Noen har høy toleranse på ly mens andre får hodepine av nyttårsraketter. Enhver hodepine som kommer tilbake over tid og på noen måte går ut over ditt daglige liv bør diagnostiseres hos legen. Dersom en eksisterende hodepine plutselig forverres eller endrer seg bør du også oppsøke lege. Barn og unge som klager over hodepine , lyver ikke! I denne artikkelen har vi blant annet samlet gode råd om hvordan du både kan forebygge og døyve hodepinen.


Bli kvitt og forebygg hodepine : 1. Denne typen hodepine er enten episodisk og sjelden, episodisk og hyppig, eller den er kronisk. Hodepinen kalles kronisk dersom den er tilstede mer enn dager i måneden over minst tre påfølgende måneder. Ofte utløses episodene med smerte av ulike former for stress. Du bør også undersøkes av lege dersom hodepinen blir konstant og gradvis forverres eller dersom du også får andre symptomer, som for eksempel mental forandring eller svakhet i noen deler av kroppen, fordi det kan være symptom på hjernesvulst.


Smerten ved cervikogen hodepine er som hovedregel fluktuerende, men konstant , til forskjell fra migrene, hvor hodepinen også ofte er ensidig, men anfallsvis, med smertefrie intervaller. Sideskift av smerten er vanlig ved migrene, mens dette er uvanlig ved cervikogen hodepine , der den mest intense smerten alltid er på samme side. I våres hadde jeg er periode på uker der jeg daglig gikk med hodepine. Så tok jeg en synestest der jeg fikk påvist skjev hornhinne og fikk meg briller. Etter en ukes tid slapp hodepinnen helt.


Konstant hodepine

Jeg er en dame på år. Dette medfører at øyemuskulaturen konstant må arbeide for å holde øynene i korrekt stilling slik at man unngår å se dobbelt. Symptomene på hodepine som oppstår på grunn av langsynthet eller en svak skjeling kommer ofte etter en stun spesielt etter lange økter med lesing eller arbeid foran en dataskjerm.


Tilstanden skyldes økt produksjon eller redusert utskillelse av spinalvæske.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg