torsdag 20. juli 2017

Koteletter i brun saus

I mitt forsøk på å bli venn med en induksjonskomfyr har jeg gått alle gradene fra hardkokte egg (de kokte selvfølgelig over), til brun saus (som ble alt for lys), til at jeg nå begynner å få teken på det. Følgelig ble min første induksjonsoppskrift rett og slett tradisjonelle, stekte koteletter , kokt ut i brun saus. Deilige saftige og møre svinekoteletter med brun saus og potetstappe. De siste årene har svinekoteletter vært noe som kun har blitt brukt på grillen, ofte med det resultatet at jeg angrer på at jeg ikke kjøpte nakkekoteletter isteden.


Spe med liter kraft. Skal de stekes og så has i ovnen, eller stekes og så has i sausen ?

Du kan også lage en brun saus fra bunnen av. Dryss på salt og pepper og etterstek i ca. Jeg tror faktisk aldri jeg har laget koteletter i brun saus , men i kveld skjedde det. Skjær noen snitt i fettranden på kotelettene og dryss over godt med salt og pepper. Varm opp smør og olje i en stekepanne og brun kotelettene på sterk varme i 3-minutter på hver side, til de blir gyllenbrune.


Stek koteletter pent brune , ca. Legg lokk på panna og la kotelettene ettersteke med platen avslått. Nakkekoteletter kan også tilberedes på tradisjonelt vis i en leirgryte eller ildfast form.

Beregn timer på 1°C, og du får svært møre koteletter og nydelig kraft til saus. Kjernetemperatur ferdig tilberedt. Kok ut panna for hver gang. Så fyller du på vann til det dekker kotelettene og lar dem småkoke til de er helt møre.


Det kan fort ta 1-timer avhengig av tykkelse. Brun løk og kok ut panna. Koteletter i form med grnnsakerpotet, og nydelig saus -oppskrift 2. Lavkarbotips) Kjttkaker i brun saus , erterstuing og med ripsgele. Dette er den beste brune lavkarbosausen jeg har smakt hittil.


Oppskrifter for nakkekoteletter i brun saus. På myTaste vil du finne oppskrifter for nakkekoteletter i brun saus samt tusenvis av lignende oppskrifter. Langtidsstekte koteletter bakt i høy – En ny måte å få smak av nordisk natur og fjøs og nordavin sier kokk Ole Jørgen Eilertsen. Så får du heller skjære det vekk etterpå. Svinekoteletter med surkål, poteter og brun saus er en populær rett i mange hjem.


Med MENY sine ferdige produkter blir retten også rask og enkel å lage. Krydre med litt diverse krydder som du liker. Server gjerne med tyttebærsyltetøy. Ha koteletten over i en ildfast form.

Ha posene med potetmos og brun saus i det kokende vannet og la dem koke i 10–minutter. Legg kotelettene i en ildfast form sammen med rotgrønnsaker, rosmarin, timian og hele hvitløksfedd. Vanligvis har vi sausen til for eksempel kjøttkaker, men i jula er det godt til medisterkaker og ribbe.


Lag gjerne saus av sjyen. Denne brune sausen tilhører Arne Brimi, som godt husker lukta av sausbruning fra barndommen. Da var det bare å glede seg til middag, sier Brimi. Tar så av folie og lar alt tørke litt mens jeg tilbereder sausen , så setter jeg enten hele formen på bordet, eller jeg tar utav koteletter og legger de på et fat og grønnsakene på et annet. Den mest vanlige tilberedning av koteletter er vel i stekepanne, men hvorfor ikke prøve dem i ovnen?


Smaker veldig godt sammen med ovnsbakte grønnsaker. Forvarm ovnen til ca 2grader. Jeg bruker feks sjampingnon, rødløk, gulrot og.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg