onsdag 26. juli 2017

Saus til koteletter

Bestill nå og betal ved utsjekking. Kjapt og lekende lett å booke med. Enkel og trygg nettbooking. Les ærlige gjesteomtaler – book nå!


Legg merke til at jeg skriver saftig, for det må den være.

Saus til koteletter , hvilken ? Deilige saftige og møre svinekoteletter med brun saus og potetstappe. De siste årene har svinekoteletter vært noe som kun har blitt brukt på grillen, ofte med det resultatet at jeg angrer på at jeg ikke kjøpte nakkekoteletter isteden. I mitt forsøk på å bli venn med en induksjonskomfyr har jeg gått alle gradene fra hardkokte egg (de kokte selvfølgelig over), til brun saus (som ble alt for lys), til at jeg nå begynner å få teken på det. Følgelig ble min første induksjonsoppskrift rett og slett tradisjonelle, stekte koteletter , kokt ut i brun saus.


En rustikk og god hverdagsrett med koteletter. Vend kotelettene i glutenfritt mel hvis du ønsker det!

Ta vare på potetrester! De er fine å steke dagen etter. La gryten småkoke til sausen begynner å tykne, ca. Server koteletter i fløtesaus med potetstappe og dampet rosenkål. Topp med hakket persille.


I denne oppskriften får kotelettene følge av saltkokte poteter, friske grønnsaker og en herlig rødvinssaus som bare trenger å varmes før servering. Koteletter er raskt og enkelt å tilberede, og smaker veldig godt. Både svinekoteletter og nakkekoteletter kan brukes.


Langtidsstekte koteletter bakt i høy - En ny måte å få smak av nordisk natur og fjøs og nordavin sier kokk Ole Jørgen Eilertsen. Oppskrift finner du under. La det hele la å småkoke i 5-minutter så det blir en fløte-sopp- saus.


Fyll de saftige bollene med smaken av kanel og sukker. Disse hjemmebakte bollene egner seg også veldig godt til å fryse ned. Dermed har du noe godt på lur dersom du skulle få overraskende besøk.


Det er raskt å tilberede, billig i pris og egner seg godt til mye av tilbehør.

Rør ut maisenna i litt kaldt vann og tilsett under omrøring. La sausen koke opp på nytt og tilsett parmesan og soltørkede tomater skåret i strimler. Smak til med salt og pepper. Bland ferdigkokt pasta med sausen og topp det hele med hakket hvitløk og oliven. Hell all fløten oppi pannen du brukte til å steke kotelettene og rør stekesjyen godt inn i fløten.


Så heller du denne blandingen over kjøttet i den ildfaste formen. Sett formen inn i ovnen i minutter på 2grader. Krydre nakkekotelettene med salt og pepper. Stek kotelettene i smør til de er gylne og gjennomstekte.


Det tar ca minutter på hver side. Mot slutten har du créme fraiche i pannen og lar det koke litt. Tusen takk for oppskrift. Ovnsbakte koteletter med fløte- og soppsaus. Nå har vi nettopp spist dette til middag.


De var helt fantastisk mørt og godt. Jeg har laget koteletter på denne måten før, men da ble det ikke så godt og kotelettene ikke like møre. Tror nok det var pga at jeg ikke brukte noe smør i langpannen. Denne gangen tok jeg mye smør i store biter oppi langpanna. Lærer du deg disse sausene, trenger du aldri mer bruke pose.


Her er ti oppskrifter på hjemmelagd saus til kjøtt, fisk, fugl, pasta og pizza.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg