fredag 7. juli 2017

Hoven penis

Dette vil føre til at blodet ”stuves” eller samles opp slik at penis blir hoven og stiv. Balanitt er betennelse, inflammasjon, av glans penis. Tilstanden omfatter både forhuden, preputiet, og penishodet (glans).


Den blir liksom hoven rundt under penishodet og inn mot roten. Selve penis blir ikke hoven men huden rundt blir hoven og klør.

Innsendt spørsmål ­Sår og hoven forhud. Jeg har hatt ubeskyttet sex en gang men det er ca. Huden er rø sår og hoven innsiden av forhuden på strengen og fra til tuppen av forhuden. Har vært hos lege hvor jeg fikk canesten og daktacort mot sopp,men dette hjalp ikke. Fikk også beskjed om å prøve fucidin.


Skjønner hvordan du har det. Vil ikke si jeg er hypomanisk nå, for jeg har vært mye høyere oppe enn jeg er nå, men har likevel vært høyt oppe de siste dagene og det er en stor kontrast til hvordan jeg pleier å være.

Likevel er det ikke så ille nå som det har vært et par ganger hvor jeg virkelig e. SVAR: Hei Dette kan dreie seg om en infeksjon eller betennelse på penis , for eksempel en balanitt. Det kan du lese mer om her på NHI. Der står det fint beskrevet hva du kan gjøre for å behandl.


Go men ikke overdreven hygiene er viktig. Det er alltid et mål at mest mulig av penis spares ved operasjon, samtidig som dette ikke skal gå på bekostning av at det fjernes tilstrekkelig kreftvev. Dersom sykdommen har utviklet seg dypt i vevet kan det være aktuelt med delvis eller total amputasjon av penis. Operasjon kan påvirke seksuell aktivitet. Du bør kontakte lege dersom penis blir veldig rød og hoven , og det blir uforholdsmessig vondt.


Også dersom barnet holder seg fra å tisse. Herpesutbrudd ses på penis , pungen, kjønnsleppene, i skjeden, på øvre del av lårene, på seteballen eller rundt endetarmsåpningen. De første synlige tegn er rødhet og deretter blemmer som det går hull på og blir til sår i løpet av 1-døgn. Disse sårene kan være svært smertefulle.


Helsenett ble opprinnelig utviklet som ledd i det forebyggende arbeidet drevet av Den norske lægeforening, Norges Apotekerforening og Den norske tannlegeforening i samarbeid med et stort antall fagfolk, pasientorganisasjoner og institusjoner. Hoven penis 4åring. Er liksom en hoven ball midt på tissen.

Er noe rømen ikke så veldig. Hei, de tre siste dagene har jeg hatt en influensa. Akkurat samme dagen som jeg begynte å føle meg syk merket jeg om morgenen at tuppen av forhuden var rød og hoven.


Jeg hadde også sånne ekle hvite prikker under forhuden, noe som gikk vekk når jeg pisset, men det kommer tilbake hver morgen. Den er hoven og det gjør vondt ved berøring. Det er ikke tegn til verken misfarging eller utflo og min tanke er at dette skyldes friksjonsskade, da den oppstod etter en 3-dagers periode med ekstremt stor seksuell aktivitet.


Virket ikke som dette hadde noen slags innvirkning på smertene. Rundt urinrørsåpningen og rett på oversiden virker det som det er mer konstant rødt. Kan nesten se litt hoven og rar ut akkurat i åpningen. Oppsøkte lege et par uker etter at plagene oppstod.


Han tok en rask titt på penis , og konkluderte med at den så helt fin ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg